Avatar billede jes-brinch Nybegynder
30. juli 2009 - 10:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Åbne dokument fra en webadresse

Hej eksperter,

Kan man åbne et dokument direkte fra et webhotel, således der er forbindelse til dokumentet, så bliver det opdateret bliver det også opdateret i WORD - der behøves ikke at kunne redigeres i dokument via WORD.

Findes der alternativt en viewer - som viser word dokumenter live i browseren?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
30. juli 2009 - 16:05 #1
Det kommer an på, hvad det er, der bliver opdateret og hvordan det skal være "live".
Skal det være nogle værdier der ændres jævnligt andet sted på webhotellet, eller er det andres rettelser der skal ses? Og skal de ses med det samme, eller bare når man opdaterer siden?
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
03. august 2009 - 13:15 #2
Hej,

Det er meningen at jeg som admin kan ligge et dokument online, hvor jeg så kan give en bruger adgang til, det vil sige at de skal kunne se de opdateringer jeg laver - men de skal ikke kunne rediger dokumentet. Så jeg ved ikke om WORD kan sættes til at kigge efter ændringer og holde den "live".
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. august 2009 - 09:56 #3
Beklager jeg først giver svar nu, men er først lige kommet hjem fra ferie.
Men jeg mangler, at du klargør hvor "live" det skal være. Skal dine brugere kunne se dine rettelser, idet du laver dem (altså kan se hver eneste tastetryk når du skriver noget) eller hvordan?
Word kan ikke hele tiden holde øje med en fil på serveren og vise ændringer on-the-fly.
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
18. august 2009 - 10:43 #4
Dokumentet der uploades skal kun kunne ses af brugeren, dem der ser det skal ikke kunne opdatere/redigere det. Også skal du kunne opdatere f.eks. hvert 10 min.
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
12. november 2009 - 11:11 #5
Smid et svar og der er point :)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
12. november 2009 - 12:37 #6
Okay.

Men prøv Google Docs - der tror jeg, at du kan komme langt.