Avatar billede stagedk Nybegynder
21. juli 2009 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ServerAdmin takes one argument, The email adress of the server administrator failed!.

Hej eksperter, sidder og roder lidt med at få smidt en ftp server op. jeg kører med debian 7.2 og har lige installeret apache, mysql og prodftp. alt kørte fint i går/snart, da jeg så lige genstartede serveren her for 20 min siden, fik jeg fejlen ved apache start:

Starting web server: apache2Syntax error on line 2 of /etc/apache2/sites-enabled/minside.net:
ServerAdmin takes one argument, the email adress of the server administrator failed!..

Når jeg så kører nano /etc/apache2/sites-enabled/minsite.net så
får jeg følgende tekst at rette:

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin
ServerName mitnavn
ServerAlias www.mitnavn.net

#Indexes + Directory Root.
DirectoryIndex index.html index.htm index.php
DocumentRoot /var/users/user/mitnavn.net/

#Open Basedir
<Directory /var/users/Stage/mitnavn.net>
php_admin_flag enigine on
php_admin_value open basedir /var/users/stage/mitnavn.net:/tmp
</Directory>

#Logfiles
ErrorLog /var/users/logs/mitnavn.net.net_error.log
CustomLog /var/users/logs/mitnavn.net_access.log combinde
</VirtualHost>

Jeg ger altså ikke så meget inde i debian, men synes godt nok ikke det virker som om der er nogen fejl.

håber virkelig nogen kan hjælpe :)
Avatar billede hmanback Nybegynder
21. juli 2009 - 19:31 #1
Du mangler at angive en email til ServerAdmin.
Avatar billede stagedk Nybegynder
21. juli 2009 - 20:36 #2
hvordan kan jeg skrive det :P?
Avatar billede stagedk Nybegynder
21. juli 2009 - 20:52 #3
ServerMail ?
Avatar billede stagedk Nybegynder
21. juli 2009 - 21:15 #4
nvm, det var ud for ServerAdmin der skulle skrives email.
Avatar billede hmanback Nybegynder
22. juli 2009 - 12:11 #5
F.eks:

ServerAdmin webmaster@localhost.lcl

Lykkedes det?
Avatar billede stagedk Nybegynder
22. juli 2009 - 15:37 #6
Jeps :).
Men så sagde den noget med Directory root not exist, så tænkte jeg sku bare fuck det, så jeg installerede bare serveren igen, dog med GUI denne her gang :),