Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
21. juli 2009 - 09:45 Der er 9 kommentarer

eksport af adr bog fra mac til pc!

Hej

Kan nogen løse flg problem.

Har en mac, med en stor adr bog. Alle disse kontakter vil jeg gerne have på mine pcer også!

Jeg kan sagtens eksportere filen, men pcen vil selvfølgelig ikke åbne den.

Filen på maccen hedder "Address Book 2009-07-10.abbu.zip (5.5 MB)"

Hvilket program kan jeg bruge til at konvertere filen eller hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede j3ppah Novice
21. juli 2009 - 10:40 #1
Altså det er jo en pakket fil det der...
Først skal du hente Winrar (http://www.rarlab.com/download.htm)
Så kan du åbne filen, og pakke den ud... inde i den fil der ligger der en anden fil... prøv lige at smid fil navnet på den her inde.
Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
21. juli 2009 - 11:25 #2
tak, så er den pakket ud. Og så hedder filen på skrivebordet nu Adress book.abbu!!

Inde i den mappe ligger der en masse filer, fx flg

Mappe der hedder metadata, indeholder ABCDP filer, (som jeg ikke kan åbne)

Så er der en anden der hedder AdressBook.data, den er måske interessant, fylder 5600 kb!

Det er 7 år siden jeg har arbejdet med pc i øvrigt..
Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
21. juli 2009 - 11:32 #3
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=185216

Har selvfølgelig kigget lidt rundt på nettet, det virker ikke som om det er verdens letteste opgave det her. En converter der klarer abbu filer om til noget der kan importeres i windows contacts!
Avatar billede j3ppah Novice
21. juli 2009 - 11:35 #4
http://mac.softpedia.com/progDownload/AddressBookToCSV-Download-16985.html

Hent det (på din mac)
Så kan du eksportere dine kontakter i en CSV fil, som du kan tilføje til fx. gmail, eller outlook, mm på din windows masking :)...
Avatar billede j3ppah Novice
21. juli 2009 - 11:36 #5
http://support.easystreet.com/training/easystreet.net/exportcontactsmacmail/

Der er en lille film, til hvordan du bruger programmet... (Kan ikke fcukes op :D)
Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
21. juli 2009 - 11:48 #6
uh la la.. det ser jo fornuftigt ud
Avatar billede j3ppah Novice
21. juli 2009 - 11:49 #7
Ja ikke ;)?... Du må lige skrive om det virker, og sige hvis jeg skal smide et svar! Ellers skal vi nu nok finde en anden løsning ;)
Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
21. juli 2009 - 13:17 #8
så er csv filen på mine pcere! Men da pcérne ikke bruges til meget andet end et kassesystem har jeg selvfølgelig ikke outlook mm på den. Findes der et smart lille adress book program som er gratis og let overskueligt??
Avatar billede j3ppah Novice
21. juli 2009 - 13:54 #9
http://www.customaddressbook.com/

Det skal dog lige siges at jeg IKKE selv har prøvet det, og at der sikker er mange andre, bare lige en hurtig jeg fandt via google.