Avatar billede tjapo Nybegynder
16. juli 2009 - 15:58 Der er 8 kommentarer

printerproblemer!!

hejsa!
jeg har store problemer med at få min epsonstylus printer (sx100/tx100) til at fungere med min vista pakke (home premium).
hver gang jeg hr installeret driveren til printeren og skal til at printe siger den at der er en kommunikationsfejl og beder mig om at se om alt er tilsuttet korrekt. - og jo det er det!
det er forresten en usb printer.
jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe mig med at løse problemet for jeg er ved at blive sindssyg.

venlig hilsen tjapo - som er ved at gå ud af sit gode skind på grund af det her møg vista
Avatar billede justrace Novice
16. juli 2009 - 16:40 #1
Vista er ikke noget møg, det er bare folk der tror det er den gamle olding til XP, og det er det jo ikke. :)

Var printeren tilsluttet da du installerede?
Avatar billede tjapo Nybegynder
16. juli 2009 - 16:48 #2
jo, jeg tilsluttede den da programmet bad mig om det, men ellers ikke
Avatar billede justrace Novice
16. juli 2009 - 18:11 #3
Har du prøvet at slutte den til når maskinen er startet helt op? Altså vent på den er klar, og så slut den til.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 18:18 #4
Jeg kan forstå, at du installerede driveren først. Ok, men var
printeren tændt da du gjore det. Det er muligvis sådan, at USB
kablet skal sættes til før printeren tændes.
Hvis det forholder sig sådan, vil jeg forslå, at afinstallere
drivere, og begynde forfra, med printeren slukket.

Vista noget møg? Det må der da være noget om, siden Microsoft
har droppet den til fordel for Windows 7 der ikke, som nogen tror,
er er opdatering af Vista, men er noget andet og bedre.
Avatar billede DizzyBreeze Nybegynder
16. juli 2009 - 18:32 #5
Driveren til printeren virker garanteret i ikke i vista. Gå ind på produkcentens hjemmeside og find en driver til vista. Eller også nedgrader til et bedre OS, som Windows Xp.
Avatar billede DizzyBreeze Nybegynder
16. juli 2009 - 18:36 #6
Til  off-line.
Vista blev gjort tilgænglig for offentligheden før de var færdige med det, derfor kan 7'eren sagtens være "Den færdige version af vista" og "Den rigtige vista version".
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 21:46 #7
Windows 7 er bygget anderledes, så den ikke er så resourcekrævende
som vista. Og det er jo som bekendt ikke første gang Microsoft
sender et dårligt product på gaden.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juli 2009 - 18:27 #8
Inden du farer til den helt store proces, så prøv lige at undersøge, om den printer er sat til "midlertidig offline el. "stop udskrivning midlertidigt".
Det sker af og til, hvis printeren ikke er tændt og køreklar, når styresystemet kigger efter den under opstarten. Det vil også kunne ske, hvis printerdriveren ikke er indlæst endnu på dette tidspunkt.
Gøres ved at gå i "Printere og Faxenheder" (hedder det i XP, ved ikke om det er det samme i Vista), højreklikke på din printer. Her kan du se, om der er sat flueben ud for punktet.
/ptj_11