Avatar billede detail Nybegynder
16. juli 2009 - 12:55 Der er 4 kommentarer

2 gange outlook - 1 fil

Hej

Jeg bruger outlook 2007 på både en stationær og en bærbar, hvilken løsning findes der for at kun at have en fil der indeholder mine mail, og som begge programmer trækker på - findes der en mulighed for at kunne lægge den ud på nettet og så koble begge mine outlook's på samme sted ?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. juli 2009 - 13:43 #1
Ja, du bruger bare en IMAP-konto.
Hvis du har almindelige e-mail konto (hos f.eks. TDC eller webhotel) har du typisk en konto-type der understøttes både af POP3 og IMAP.
Forskellen på POP3 og IMAP er, at du typisk ved POP3 flytter e-mailsene fra serveren og ned på harddisken, så du kun har en lokal udgave af dine e-mails. En IMAP konto fungerer lidt ligesom Hotmail, dvs. dine e-mails forbliver på serveren og du har mulighed for at gemme dem i mapper osv. Derudover får du mulighed for at tilgå dine e-mails via en web-mail.

Hvis du bruger Outlook, bliver du nok nødt til at oprette en ny konto i Outlook, så den i stedet benytter IMAP. Derudover risikerer du, at du mister nogle af funktionerne i Outlook, men de mest almindelige funktioner forbliver dog.
Derudover cacher Outlook dine e-mails, så du kan stadigvæk åbne de e-mails du har åbnet, hvis du er offline.

Derudover kan du vælge, helt at droppe Outlook, og i stedet lade Gmail administrer dine e-mails. Du kan enten få Gmail til at selv hente e-mailsene på din e-mail-server eller lade e-mail-serveren videresende det til din Gmail konto. Pt. tilbyder Gmail ca. 7 GB e-mail plads.
Avatar billede b-and Novice
16. juli 2009 - 14:21 #2
Åben Outlook på først den ene maskine og gå i din > Konto > Flere indstillinger > Avanceret > sæt flueben i > Gem kopi af meddelelse på serveren.

Gør det samme på den anden maskine - og nu vil du ha' dine mails på begge maskiner, for som jeg opfatter spørgsmålet, er det dét du ønsker…
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. juli 2009 - 14:31 #3
Eneste ulempe ved b-ands fremgangsmåde er, at hvis du modtager en e-mail, du ikke gider gemme, bliver den liggende på serveren, selvom du har slettet den fra begge dine maskiner.
Dine e-mails på de to maskiner vil ikke være synkroniseret, hvis du f.eks. flytter en e-mail til en anden mappe, vil den stadig ligge i din indbakke på den anden (og være markeret som ulæst!). Desuden vil alle e-mails du modtager hobe sig op på serveren.
16. juli 2009 - 14:41 #4
... og E-mails afsendt fra PC1's Outlook vil ikke kunne ses på PC2's Outlook...