Avatar billede mahyar Nybegynder
13. juli 2009 - 18:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Firefox og asp.net 2.0

hej

Mit program opfører sig helt mærkelig i Firefox. Er der noget jeg skal gøre i Web.config? nogle forslag?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2009 - 18:27 #1
Check i andre browsere.

Stol aldrig på Internet Explorer alene, da den oftest tager røven på dig.. :-)
Avatar billede mahyar Nybegynder
13. juli 2009 - 18:41 #2
hehe det har du ret i. MEn hvordan kan jeg få den til at spille sammen med de andre browser
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2009 - 18:53 #3
Tja.. det første du skal gøre, er at finde ud af hvad det er der går galt..

Derefter skal du finde ud af, om det er dig der har gjort noget forkert, eller om det er en "fejl" i ASP.NET/IE/CSS/(X)HTML/andet..

Og så kan du forhåbentligt finde en løsning.

En ting kan gøres/laves på mange måder, og en eller flere af disse måder muligvis ikke er kompatible med andre browsere end IE.. og omvendt..

Derfor skal man muligvis lave småjusteringer, så det virker i "alle" browsere..

Det spørgsmål giver os desværre ikke mange oplysninger med hensyn til fejlen.. :-)

Det nemmeste ville være, hvis du kunne smide et link til siden du arbejder på, så vi kan udføre tests osv..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2009 - 18:57 #4
"Det spørgsmål" = "Dit spørgsmål" :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2009 - 19:12 #5
Som allerede nævnt skyldes problemet næppe hverken FireFox eller .NET - men derimod din HTML/CSS kode. Tag et kig her http://web-dev.dk/post/2009/06/DOCTYPE-og-valid-kode---ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx og når alt er i orden og du stadig har problemer giver du os et link :)
Avatar billede Syska Mester
13. juli 2009 - 19:43 #6
Du giver os ik' meget at gå efter ...

Så bedre bud må være at der er en fejl :-p

Nu står der opfører sig mærkeligt ... det kan jo være på mange måder ... lidt mere specifikt ville være dejligt så vi nemmere kan hjælpe.

// ouT
Avatar billede mahyar Nybegynder
14. juli 2009 - 10:56 #7
jeg kigger lige en ekstra gang på HTML og CSS'en så vender jeg tilbage igen.
Avatar billede Syska Mester
14. juli 2009 - 11:35 #8
Jamen, hvad er det som den gør den ik' skal ?
Avatar billede mahyar Nybegynder
14. juli 2009 - 11:44 #9
Altså, nogle steder på siden hvor jeg har benyttet Div, bliver rykket lidt rundt og ser helt mærkelig ud på Firefox. Og jeg har lavet lidt gradient farver nogle steder, som heller ikke bliver vist som de gør i IE
Avatar billede Syska Mester
14. juli 2009 - 12:53 #10
IE er fejlen efter min mening ... fordi man vender sig til at den prøver at rette end fejl.

Men ja, de opfører sig ikke ens ... uheldigvis, og det er den del jeg hader mest ved web design.

// ouT
Avatar billede mahyar Nybegynder
14. juli 2009 - 13:02 #11
damn...så er der vist ikke ret meget at gøre :(
Avatar billede Syska Mester
14. juli 2009 - 13:41 #12
Jo, der er ting begge har til fælles, det skal bare laves på den bestemte måde.

Men smid noget online, så vi kan se hvad der går galt ... så skal der nok kunne findes en løsning på det. Men uden at vide mere, så er det ikke nemt at hjælpe.

// ouT
Avatar billede mahyar Nybegynder
14. juli 2009 - 13:57 #13
hvis du klikker på linket nederst og vælger en af kategorierne nederst på siden, så kan du se at bjælken med banner på højre side ryger helt ned på venstre side i Firefox

http://www.firmaviser.dk/
Avatar billede mahyar Nybegynder
26. april 2011 - 09:47 #14
svar