Avatar billede Blip2000 Nybegynder
10. juli 2009 - 15:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Danske tegn i genereret label

Hejsa,

Visual C# 2008 Express Edition.

Flg. funktion virker fint, så længe label kun indeholder engelske tegn:

private void addToDisplayGrid(TableLayoutPanel p, string label) {
  Label l = new Label();
  l.Text = label + ":";
  p.Controls.Add(l);
}

Men forsøger jeg at sætte label = "Andre bemærkninger", så er det kun "Andre" der bliver vist.

Alle filer er gemt i UTF-8.

Nogen der har løsningen?
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 15:36 #1
Ikke mange oplysninger ...

Men det er en Winapp ...  hvor du skriver danske tegn ind ?

Men så nævner du en fil ... hvad kalder den her function, der må gå noget galt hvor du så læser det ind ...

// ouT
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 15:37 #2
Husk når du også læser filen at angive Encoding til UTF-8
Avatar billede Blip2000 Nybegynder
10. juli 2009 - 15:45 #3
Input er hardcoded; der læses ikke nogen filer undervejs ("Alle filerne" refererer til source-filerne).

Kaldet til funktionen er simpelt hen:

addToDisplayGrid(p, "Andre bemærkninger");

Som sagt virker det fint for alle mulige andre tekst strenge både før og efter, eneste forskel er at dette kald indeholder æ'et.
Avatar billede Blip2000 Nybegynder
19. august 2010 - 14:45 #4
Lukker
Avatar billede Syska Mester
19. august 2010 - 15:00 #5
løsningen blev?

Du svarede ikke på alle spørgsmål, så svært at have hjulpet mere :-(

mvh
Avatar billede Blip2000 Nybegynder
19. august 2010 - 15:36 #6
Spørgsmålet er over 1 år gammelt. Har ingen anelse om, hvorvidt det nogensinde blev løst.

Bortset fra det mener jeg nok, at alle spørgsmål blev besvaret.
Avatar billede Syska Mester
19. august 2010 - 18:10 #7
Windows App eller Web App ...

Label er på begge jo ...
Avatar billede Blip2000 Nybegynder
19. august 2010 - 21:20 #8
Livet er altså for kort til at fluekneppe en >1år gammel udveksling...
Avatar billede Syska Mester
19. august 2010 - 21:29 #9
Livet er for kort til at have 1 år gamle spørgsmål :-)