Avatar billede mvhansen Nybegynder
09. juli 2009 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Htc diamond mobil synkroniserer med exchange 2003

Hej
jeg kan ikke få min htc diamond mobil, til at synkroniserer med (outlook) exchange 2003.
Jeg får denne fejl melding    supportkode 0x80072f17.
Er der en der har prøvet at synkroniserer en htc diamond mobil med en exchange 2003 server.
vil jeg gerne hjælpes i gennem :-).
jeg har prøvet opsætning på mobilen.

E-MAIL-ADRESSE:
mitnavn@mitdomæne.dk

SERVERADRESSE:
mitdomæne.dk

BRUGERNAVN:
mitnavn (jeg er oprettet med på exchange)

ADGANGSKODE:
min adgangskode (jeg er oprettet med på exchange)

DOMÆNE:
mitdomæne.dk

Så får jeg denne fejl supportkode 0x80072f17

på forhånd tak

mvh

mvhansen
Avatar billede strych9 Praktikant
09. juli 2009 - 21:10 #1
Jeg vil gerne vide hvad "mitdomæne.dk" er, altså serveradressen. Hvis du ikke har lyst til at dele det her i al evighed kan du eventuelt sende det i en intern besked.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
09. juli 2009 - 21:47 #2
Hej Strych9

SERVERADRESSE:
mvhansen.dk

mvh

mvhansen
Avatar billede strych9 Praktikant
09. juli 2009 - 21:56 #3
Der er flere problemer: Du bruger et self-signed SSL certifikat på serveren. Desuden er det udstedt til common name server.mvhansen.dk. Det CN, altså domænenavn, som et certifikat er udstedt til SKAL være det samme som du taster ind i din telefon og forsøger at tilgå.

Selv-signed certifikat er også et problem af en anden årsag: Telefonen stoler på en række fordefinerede root certificate authorities. Hvis du vil have at telefonen skal stole på root authority på din telefon, så skal du dumpe et certifikat for root CA ud fra Certificates MMC på din server, og importere det manuelt på telefonen.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. juli 2009 - 21:57 #4
Hvis du vil have at telefonen skal stole på root authority på din telefon

skulle være

Hvis du vil have at telefonen skal stole på root authority for din server
Avatar billede mvhansen Nybegynder
09. juli 2009 - 22:13 #5
Hej Strych9

Hvordan gør man det.
jeg kan finde en certifikat under
C:\ClientApps\SBScert\sbscert.cer.
skal den ligges over i telefonen.

mvh

mvhansen
Avatar billede strych9 Praktikant
10. juli 2009 - 06:10 #6
http://searchexchange.techtarget.com/tip/0,289483,sid43_gci1244757,00.html
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 10:56 #7
En anden mulighed er at slå SSL fra på OMA og slå form based auth fra. Så kører du stadig ssl på OWA men uden ssl på mobilen.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2009 - 20:16 #8
ja det kan man jo gøre hvis man ikke finder det er et problem at ens password ryger over internettet i klartekst.
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
16. juli 2009 - 08:06 #9
Jeg sagde ikke at det var den rigtige løsning, jeg sagde bare at det var en løsning :-)

Her er den rigtige løsning
http://www.digicert.com/unified-communications-ssl-tls.htm
Avatar billede strych9 Praktikant
16. juli 2009 - 20:48 #10
Hvad vil du bruge et UC certifikat til på en Exchange 2003? =)
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
17. juli 2009 - 07:53 #11
Tja det er ingen funktionalitets forskel mht. til exchange 2003, på et SAN og et single SSL cert. Men da det er klart billigst at købe over 3 år, og MS frigiver Exchange 2010 næste år så vil forvente at mvhansen opgraderer til en nyere version og så er SAN et must.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 02:15 #12
Hej
Tak for hjælpen begge 2

mvh

mvhansen