Avatar billede folk2003 Nybegynder
09. juli 2009 - 14:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Send/Modtag kører ikke automatisk

Jeg har Outlook 2007 på min Vista maskine. Når jeg åbner Outlook går programmet ikke straks igang med at tjekke for mail. Der er krydset ad i feltet "Send, såsnart der er etbleret forbindelse". Øvrige felter ser ud til at være afkrydset korrekt. Er der nogen, der har en ide om, hvrofr programmet ikke automatisk tjekker email?
Avatar billede b-and Novice
09. juli 2009 - 14:41 #1
Lad os starte med den nemme løsning.

Vælg den rigtige udgave.

Outlook 2002 & 2003
Åben Outlook > Hjælp > Om Microsoft Outlook > Deaktiverede elementer.
Er der nogen der så aktiver dem igen - og se om det har hjulpet.

Er det ikke løsningen så prøv følgende:
Put din Office CD/DVD i drevet og når programmer popper op - så luk det med i det røde kryds oppe i højre hjørne.
Åben så Outlook > tryk på > Hjælp > Find og ret fejl.
Lad den scanne programmet - og efter scanning genstart.

Outlook 2007
Åben Outlook > Hjælp > Office Diagnosticering.

Kør scanningen.

Hjalp det?
Avatar billede b-and Novice
09. juli 2009 - 14:49 #2
Prøv også lige at gå i > Funktioner > Indstillinger > Konfiguration af e-mail > Send/modtag > er der sat flueben i > Send, så snart der etableres forbindelse??
Avatar billede folk2003 Nybegynder
09. juli 2009 - 16:09 #3
Dianosticeringen fandt ingen fejl. Der er sat flueben - se min problemformulering!!
Avatar billede b-and Novice
09. juli 2009 - 16:21 #4
Kopi: > Dianosticeringen fandt ingen fejl. Der er sat flueben - se min problemformulering!!

Jaja godt ord igen - den havde jeg åbenbart ikke lige hæftet mig ved, jeg ville såmænd blot forsøge at hjælpe dig…

Men du finder nok en anden der kan læse!!
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juli 2009 - 00:01 #5
Prøv at fjerne fluebenet, gem ændringer eller klik anvend, luk Outlook, åbn Outlook igen, sæt fluebenet igen, klik anvend, luk programmet, og åbn det igen.
Se om det virker nu.
Virker det stadig ikke, så prøv at omdøbe din profilmappe under "Documents and settings". Dette skal gøres fra administrator logon.

Log herefter på som dig selv igen. Dette tvinger windows til at oprette en ny profilmappe med dit brugernavn.

Se om dit problem stadig eksisterer. Hvis ikke, så kopierer du alle nødvendige filer over fra den gamle profilmappe til den nye, husk blot at efterlade alle outlookrelaterede filer i den gamæle profilmappe.
/ptj_11
Avatar billede trench Nybegynder
10. juli 2009 - 03:00 #6
Sorry, er it-idiot. Er ikke klar over hvad det er for et forslag du henviser til.

Er det dette du kalder nummer to: "Virker det stadig ikke, så prøv at omdøbe din profilmappe under "Documents and settings". Dette skal gøres fra administrator logon"?

Det får jeg ikke meget ud af. Forstår det ikke.
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juli 2009 - 07:15 #7
Jeg sender en udførlig manual på fremgangsmåden i aften.
/ptj_11
Avatar billede trench Nybegynder
12. juli 2009 - 19:03 #8
Sorry, skulle ikke have skrevet dette i denne tråd. Er en fejl. Beklager!
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 17:52 #9
folk2003>> Sorry, jeg er kommet væk fra dit problem. Er det stadig aktuelt?
/ptj_11
Avatar billede folk2003 Nybegynder
13. august 2009 - 10:32 #10
Det er løst nu via en reinstallation