Avatar billede langenaes68 Nybegynder
07. juli 2009 - 23:20 Der er 6 kommentarer

E-Mail

Spørgsmål om søgning efter en bestemt funktion.

Ved funktionen "Hjælp" mangler jeg råd om "Blind Kopi"

Kan I hjælpe her?

Mange hilsner
Jørn Olsen
Avatar billede kdasummer Nybegynder
07. juli 2009 - 23:23 #1
Det er totalt sort snak for mig det der og hvis nogen forstår det, så gi'r jeg en øl. Jeg har rimelig meget styr på e-mailprogrammer som outlook, thunderbird og evolution - er det sådan noget du mangler hjælp til??
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juli 2009 - 23:31 #2
Hvad er du i tvivl om? Hvad BCC er - hvis det- så er det adresser du skriver i BCC (Blind Carbon Copy) ikke synlig for andre modtagere.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
07. juli 2009 - 23:40 #3
I see... Det er nok bare mig der er dum så, men jeg forstår stadig ikke dit spørgsmål. Undskyld ulejligheden :)
Avatar billede fxj Juniormester
08. juli 2009 - 10:37 #4
Hvis du sætter en modtager i BCC (Blind Copy) kan de andre modtagere af mailen ikke se, at denne modtager også har fået mailen.

Dette modsat CC, hvor modtageren af mailen kan se, hvem der også er orienteret indholdet i mailen.

Hvis man sender nyhedsbreve, mails med sjove tegninger/vitser og link ud er det en rigtig god ide, at bruge BCC.
Har een af modtagerne en virus i sit mailprogram giver man ikke programmet en masse nye valide mailadresser, som virus kan sendes til. Ydermere er der mange mennesker der ikke vil have deres mailadresser spredt mere end højst nødvendigt og man beskytter dermed også dem.

Arbejdsmæssigt kan funktionen bruges til f.eks. at kopiorientere chefer eller andre medarbejdere uden at den direkte modtager af mailen kan se det.
Ulempen ved både at have modtagere i To, Cc og Bcc kan dog opstå hvis een af modtagerne trykker "svar alle" - da han/hun hermed afslører at de var kopieret på mailen, som BCC

Du kan evt læse mere om BCC her
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA012002371030.aspx

Med venlig hilsen
Flemming
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 20:32 #5
Spørger har ved en fejl lagt yderligere info her:

http://www.eksperten.dk/spm/880357
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juli 2009 - 21:08 #6
Er spørgsmålet hvordan du får Bcc feltet frem?
Det gør du her: Vis -> Alle brevhoveder

PS: Husk at lukke http://www.eksperten.dk/spm/880357 selv....