Avatar billede Parfume Nybegynder
06. juli 2009 - 07:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at benytte flere tabeller

Hej

Jeg har et problem med min database, jeg har oprettet en del tabeller, der bliver sat sammen i forespørgsler og derefter benyttet til formularer.

Mit porblem er, at det meste af den ikke virker. Hvis der er skrevet noget i "hovedtabellen" som f.eks. Navn og cpr.nr, kan det ikke ses på de forespørgsler, hvor der er brugt flere tabeller.

Jeg har prøvet forskellige løsninger med relationer, men kan stadig ikke forstå det og derved ikke rette det.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede mugs Novice
06. juli 2009 - 08:03 #1
Det er svært ud fra dine informationer at sige hvad der er galt. Men et godt gæt er, at dine relationer er forkerte som du også selv er inde på.

Jeg gætter på, at du med "hovedtabel" mener en tabel, der henter data fra andre tabeller. Relationerne i denne tabel skal ikke være fra tabellens PK, men trækkes til de andre tabellers PK.

Evt, kan du prøve at sende din db som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk
Avatar billede mugs Novice
03. august 2009 - 20:12 #2
Hvordan går det?
Avatar billede Parfume Nybegynder
04. august 2009 - 16:28 #3
Jamen det går rigtig godt, den er snart ved at være helt god.
Endnu engang tusind tak for hjælpen
Avatar billede mugs Novice
04. august 2009 - 20:14 #4
Det lyder jo fint. Når du er færdig kan du blot sende db, så vil jeg gå den igennem og måske har jeg et par ideer, når jeg ser dit endelige resultat.