Avatar billede cornell22 Nybegynder
05. juli 2009 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ustabil USB

Jeg oplever ofte at mit trådløse internet "går ned" i ca. 10 sek. for så at komme tilbage. Jeg en usb siddende i computeren som modtager signal fra routeren og ved at der ikke er problemer med routeren da jeg har en bærbar med indbygget trådløs netkort, og der er aldrig problemer. Jeg har prøvet med en anden trådløs usb-dims, men problemet er det samme.
Jeg har også oplevet problemer med et usb tastatur som holder helt op med at virke efter 5-10 minutters brug?!

Jeg har næsten lige skiftet fra WinXP til Vista og problemet er det samme i begge styresystemer. Mit bundkort er et Asus P5B.

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2009 - 17:37 #1
strømstyringen...
via kontrolpanel/strømstyring
klik på 'skift indstillinger for model' ved den model, der er i brug. Derefter klik på 'skift avancerede...'
Gå ned til usb - indstillinger for selektiv... - og sæt den til deaktiveret.
Så er der altid power på din usb.
Avatar billede cornell22 Nybegynder
05. juli 2009 - 19:41 #2
Under usb indstillinger står den allerede til deaktiveret. Nu har jeg de sidste 2 timer hørt online radio, uden at bruge computeren til andet, og så var der ingen problemer. Men da jeg åbnede firefox for at gå på politiken.dk og lige tjekke mail, så hoppede computeren af nettet igen i ca. 10 sek...

Usb-trådløs-dimsen lyser stadig når computeren går offline, så der er strøm på (den blinker når den er online).
Avatar billede cornell22 Nybegynder
30. december 2010 - 21:44 #3
luk