Avatar billede centauri Nybegynder
02. juli 2009 - 15:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering af numerisk Array

Jeg håber der er nogen her der kan hjælpe mig.
Jeg har efterhånden brugt mange timer på at finde en funktion der kan sortere et numerisk array for mig.

Mit array bliver f.eks fyldt op således.
7,2,3,4,5,12,6,8,9,10,108,11

Og alle funktioner jeg kan finde til sortering sortere det efterfølgende sådanne her.
10,108,11,12,2,3,4,5,6,7,8,9

Ved brug af følgende funktion, som i øving er den output alle funktioner er kommet med jeg har kunne finde.

function SortArray1(arrShort)
dim i, j, temp
for i = UBound(arrShort) - 1 To 0 Step -1
for j= 0 to i
if arrShort(j)>arrShort(j+1) then
temp=arrShort(j+1)
arrShort(j+1)=arrShort(j)
arrShort(j)=temp
end if
next
SortArray = arrShort
end function

Som ikke er en numerisk sortering efter min mening for jeg har brug for den som
2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,108

Nogen der kan hjælpe mig hvor jeg enten kan finde sådan en funtion henne eller hvordan den skal laves for at virke korrekt.

På forhånd tak.
Avatar billede softspot Forsker
02. juli 2009 - 15:38 #1
Du skal nok rette den til at håndtere data som numeriske data i stedet for strengdata:

function SortArray1(arrShort)
  dim i, j, temp
  for i = UBound(arrShort) - 1 To 0 Step -1
    for j= 0 to i
      if cdbl(arrShort(j))>cdbl(arrShort(j+1)) then
        temp=arrShort(j+1)
        arrShort(j+1)=arrShort(j)
        arrShort(j)=temp
      end if
    next
  SortArray = arrShort
end function
Avatar billede centauri Nybegynder
03. juli 2009 - 08:19 #2
Det var lige det der skulle til, burde jeg egentlig selv have kunne tænke mig til.
Må være pga sommervarmen he he

Men siger ihverfald mange tak.

Kan du ikke smide et svar så jeg kan give dig pointene og lukke spørgsmålet.
Avatar billede softspot Forsker
03. juli 2009 - 08:27 #3
Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
03. juli 2009 - 11:23 #4
Tak for point :-)
Avatar billede centauri Nybegynder
03. juli 2009 - 12:17 #5
Det var da så lidt og manglede jo bare, du hjalp mig ud af et stor problem jeg bøvlede med hele dagen igår :-)