Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Starte Word dokument fra formularknap

Hej. Så er jeg røget ind i et nyt problem med Access.
Opgaven burde være simpel, jeg skal blot have lavet en knap som jeg kan åbne et alm. Word dokument med til brevfletning. Selve brevfletningen er ok, så jeg skal bare have startet den.

Problemt er at Word og andre applikationer ligger på en Cirtix server, så et alm. kald til stien til Word + dokumentnavn virker ikke. Jeg har følgende kommando til knappen til kald af Word som virker, men kan kun åbne Word i standart mode. Jeg skal så have tilføjet et parameter som åbner mit dokument, men jeg kan ikke få det til at virke. Håber en af jer derude kan supplere.

Private Sub Kommandoknap42_Click()
On Error GoTo Err_Kommandoknap42_Click

    Dim oApp As Object

    Set oApp = CreateObject("Word.Application")

Exit_Kommandoknap42_Click:
    Exit Sub

Err_Kommandoknap42_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Kommandoknap42_Click

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
02. juli 2009 - 13:46 #1
I've never had to do this so can you tell me why you cant give a path/filename but you can open word which is on a Citrix server?
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 13:56 #2
Well I found out that the above command opens Word without having to write the exact path to Word application. Why I don't know.

Normally I would use the stAppName = "Word.exe" + path to document command, but this does not work on Citrix. I have an shortcut for Word on my desktop, but the path used there I cann't use, It seems like Access does not accept it.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. juli 2009 - 14:10 #3
Set oApp = CreateObject("Word.Application")

rem Er det denne sætning du mangler - eller?
  oApp.Documents.Open FileName:=dokumentNavnet
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 14:27 #4
Perfekt supertekst, det var netop det jeg manglede!
Dokumentnavnet skal være inkapslet af " " fandt jeg så lige ud af.

Mange tak for hjælpen. Smider I lige nogle svar?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. juli 2009 - 14:32 #5
Det var godt - her er et svar...