Avatar billede MortenHalberg Nybegynder
01. juli 2009 - 10:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

redigere egenskaber/metadata i billedfiler

hej
jeg har en del billeder som af den ene eller anden grund har forkerte data i deres egenskaber særlig fæltet 'oprettet' er fejl. Jeg har brug for et program som nemt og hurtigt kan redigere disse data, og meget gerne for flere filer af gangen. nogle bud?
på forhånd tak
Morten
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. juli 2009 - 13:19 #1
prøv irfanview - jeg mener den kan :-)
Men hvilke billeder drejer det sig om? Jpeg?
Avatar billede MortenHalberg Nybegynder
01. juli 2009 - 17:58 #2
ja primært jpeg, jeg har i øvrigt xp. tak for indspillet, jeg kigger på det, hedder det 'irfanview eller 'infanview'
Morten
Avatar billede MortenHalberg Nybegynder
01. juli 2009 - 23:02 #3
hej igen, nu har jeg prøvet irfanview. Programmet har en lidt kompliseret brugerflade - synes jeg - og jeg kan ikke finde en redigeringsfunktion, der lader mig ændre datoen for 'oprettet' i filen (det er altså den dato der står ved 'oprettet', hvis man højreklikker og ser under egenskaber). Det kan være at det er mig der ikke finder det, men har nogen tips/vejledninger?
Det ser heller ikke ud til at irfanview giver mulighed for at redigere flere filer samtidig. Dette er lidt vigtig for mig, da jeg skal redigere oprettelses datoen for temmelig mange filer. Grunden er at jeg har lagt billedere ind på min ipod, og her vises datoen, som jo så ikke passer.
på forhånd tak
Morten
Avatar billede MortenHalberg Nybegynder
09. juli 2009 - 20:44 #4
lukket