Avatar billede berit66 Praktikant
30. juni 2009 - 09:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access forespørgsel.

kloge hoveder i eksperten

Jeg har en prissammenligningsdatabase, hvor jeg har én tabel med samtlige varenumre samt adskellige databaser med tilbud fra forskellige leverandører.

Nu vil jeg gerne lave en forespørgsel hvor jeg på basis af varenumrene får en post for hver gang der er et varenummer der er tilbud på fra én eller flere leverandører. Problemet er bare at jeg kun får en post hver gang der er hit på alle de leverandører jeg har medtaget i forespørgslen.

Findes der en måde hvor jeg kan få varenummeret ud og hvor der er blankt ud for de leverandører som ikke har givet tilbud på det pågældende varenummer og data ud for dem der har????

Jeg håber at det giver mening!
Avatar billede berit66 Praktikant
30. juni 2009 - 09:43 #1
Ups jeg mente selvfølgelig at jeg har adskellige tabeller med tilbud fra leverandører
Avatar billede terry Ekspert
30. juni 2009 - 09:53 #2
Just a guess as we maybe ned more information.

Try changing your query from and INNER JOIN to an OUTER JOIN
Avatar billede jensen363 Forsker
30. juni 2009 - 09:53 #3
Benyt LEFT eller RIGHT JOIN

Eksempel :

SELECT tblVareNr.VareNr, Leverandør1.VareNr, Leverandør2.VareNr, Leverandør3.VareNr
FROM ((tblVareNr LEFT JOIN Leverandør1 ON tblVareNr.VareNr = Leverandør1.VareNr) LEFT JOIN Leverandør2 ON tblVareNr.VareNr = Leverandør2.VareNr) LEFT JOIN Leverandør3 ON tblVareNr.VareNr = Leverandør3.VareNr;
Avatar billede terry Ekspert
30. juni 2009 - 09:54 #4
In the query right click on the thin line joining the tables, then choose the relevant join type
Avatar billede berit66 Praktikant
30. juni 2009 - 10:38 #5
Det var da bare det der skulle til Terry. Tusind tak for hjælpen. Jensen363 jeg forstod desværre ikke helt dit svar, så jeg har ikke kunnet checke om det virker, men tak for hjælpen alligevel
Avatar billede jensen363 Forsker
30. juni 2009 - 11:01 #6
Det er ok :-)