Avatar billede 2c Nybegynder
29. juni 2009 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Access 2003: udvikling til produktion.

Hej, Jeg har en access database, jeg skal til at udvikle på. Den består af en mdb fil hvor alle data og alle forms er i.

Jeg har fået en version jeg kan udvikle på.

Hvordan kan jeg ligge den i drift senere, således at jeg har alle de data der er indtastet siden jeg gik igang?
Avatar billede jensen363 Forsker
29. juni 2009 - 14:58 #1
Det bedste jeg kan opfordre dig til, at at opdele din database i en frontend og backend database, således forstået at din frontend består af selve formularene og øvrig modulkode m.v., og din backend udelukkende består af dine data.
Avatar billede mugs Novice
29. juni 2009 - 15:10 #2
Hvis du ikke skal ændre i tabellernes design, kan du tage en kopi af db og lægge den på et drev der kan læse den skarpe db.

I kopien sletter du alle tabeller og i menuen Filer > Hent eksterne data sammenkæder su tabellerne fra den skarpe version. Det betyder, at alle ændringer i data vil slå igennem i begge db.

Skal du ændre i tabellernes design, kan du tage en kopi at den skarpe, og når alle ændringer er foretaget hente data ind fra den skarpe med tilføjelsesforesprgsler efter at have slettet alle data i din kopi.
Avatar billede mugs Novice
29. juni 2009 - 15:11 #3
OK jensen, samme forslag her. Så ikke dit forslag medens jeg var ved at skrive.
Avatar billede jensen363 Forsker
29. juni 2009 - 15:19 #4
No problem :-)
Avatar billede 2c Nybegynder
23. september 2009 - 10:15 #5
Hov. Havde helt glemt den her.

Lig et svar begge, så kan i dele point.
Avatar billede jensen363 Forsker
24. september 2009 - 08:27 #6
Et svar :-)