Avatar billede 2c Nybegynder
25. juni 2009 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Check om Edited Record er låst

Hej.

Jeg har en form, hvor record locks er sat til Edited Record.

Det hele virker fint. En bruger kan ikke ændre en record, som en anden bruger er ved at ændre i.

Nu vil klienten gerne have at når en bruger åbner edit formen, så skal han promptes for at han ikke må åbne edit formen, hvis en anden har den åben for den specifikke record.

Mit spg.: Kan man gøre det fra kode? Altså ckekke om en record er låst, når man kommer ind på den?
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2009 - 20:17 #1
you will need to try to edit the record BEFORE opening the edit form. Here's a link with osne code on how to do this. If you getan error the display a message to the user, otherwise open the edit form.

You should be able to call the function with the forms recordset.

Hope you get the idea.

http://www.utteraccess.com/forums/showthreaded.php?Cat=&Number=1834331&page=&view=&sb=5&o=&vc=1
Avatar billede 2c Nybegynder
29. juni 2009 - 14:46 #2
I get the idea, but it is to complicated. I convinced the customer just to use what acces gave them.

You can post an answer for your efforts.
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2009 - 15:47 #3
here it comes.
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2009 - 08:31 #4
thanks