Avatar billede Parfume Nybegynder
25. juni 2009 - 11:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fremtidige ændringer - Personaledatabase

Jeg har et lille problem jeg gerne vil have hjælp til, ved ikke om jeg udloder for lidt point, er ny herinde.

Det drejer sig om en Personaledatabase i access 2003, hvor der tit indberettes ændringer, der er gældende fra en fremtidig dato.

Eks. en medarbejder på 37 dagsdato, men pr. den 01-01-2010 skal den ændres til 30. Er der nogen måde man kan indtaste den fremtidige dato nu, men at den først bliver ændret den 01-01-2010.

Jeg ved ikke om dette er muligt, håber at i kan hjælpe mig.
Avatar billede jensen363 Forsker
25. juni 2009 - 11:39 #1
Selvfølgelig er der ikke noget i vejen for kunne indtaste datoer fremadrettet ..... men det afhænger helt af med hvilket formål din database's datofelter herunder datoatyring er opbygget/betinget, så der kan ikke svares entydigt på dit spørgsmål
Avatar billede Parfume Nybegynder
25. juni 2009 - 12:22 #2
Okay jeg har vist ikke forklaret mig godt nok.

Det er ændringer i en medarbejders data, der skal ændres på en given fremtidig dato.

Databasen er ved at blive opbygget, men det tager lidt tid, da jeg ikke er en haj i Access.
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2009 - 12:37 #3
Som jensen skriver, er det svært at svare entydigt på dit spørgsmål.

Eksempelvis, kan du i formularens Current Event indtaste flg. kode:

If Date() >=#2010-01-01# Then
Me.DIT FELT = 37
end if
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2009 - 12:43 #4
Tak for point - Men du var godt nok hirtig til at afprøve mit forslag.

Du skal færst afprøve mit forslag og derefter tildele point når du har sikret dig, at forslaget fungerer efter hensigten.

Men velkommen til eksperten.dk