Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2009 - 11:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves en samlet tabel med data fra x andre tabeller?

Hej,

Jeg har et dokument med en masse ens tabeller.

Nu kunne jeg godt tænke mig at lave en samlet oversigt i toppen med data fra alle tabellerne.

Det må gerne være sådan at hvis data i en af tabellerne ændres så opdateres den samlede liste automatisk.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
25. juni 2009 - 11:48 #1
Hvor meget data er der tale om?
Hvis det er ren tekst-tabeller, kan du markere de interessante tal med en bogmærke.
I din samle-tabel indsætter du så et felt af typen "REF" med henvisning til bogmærket.
Det gør du for hver værdi der skal samles.

Det er selvfølgelig en omstændig omgang, så det afhænger i stor grad af, hvor meget der skal samles og hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2009 - 12:04 #2
I 3 af cellerne er det bare et enkelt tegn som både kan være tal og bogstav.

I den sidste tabel er der tale om en tekststreng.... en lille sætning.

Jeg ville jo om muligt gerne have det sådan at jeg kunne markere hele tabellen og lable den tabel1 osv.... herefter gå op i toppen og indsætte referancerne fra tabel1.

Jeg ville være ked af at skulle indsætte referance hver enkelt celle!
Avatar billede mrgumble Nybegynder
25. juni 2009 - 12:12 #3
Hvis der er tale om flere sammenhængende celler, eller en hel tabel, kan metoden også anvendes. :)
Men hvis du skal skære nogle rækker fra, må du i gang med at klippe og klistre referencer.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2009 - 12:24 #4
Det er en sammen hængen tabel....

Kan du lokkes til at lave en kort step by step på dit forslag...
Avatar billede mrgumble Nybegynder
25. juni 2009 - 12:32 #5
Jeg sidder ikke lige ved en maskine med Word, så det bliver fra hukommelsen.

Marker det der skal "kopieres" og indsæt et bogmærke. Husk navnet på bogmærket.
I din opsamlingstabel indsætter du et felt af typen "REF" og angiver dit bogmærke som reference.

Jeg ved ikke hvordan tingene vil opføre sig med tabellerne; måske skal kun cellerne markeres, måske mere. Måske skal det indsættes i en tabel, måske ikke. Prøv dig frem. :)