Avatar billede kuluk112 Nybegynder
23. juni 2009 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne egenskaber, skifte tema, skifte skærmindstillinger, skifte pause skærm, vinduesfarve og udseende og musemarkører

Når jeg højreklikker på et ikon og trykker egenskaber sker der intet. Det samme gælder når jeg forsøger at komme ind i "skifte tema, skifte skærmindstillinger, skifte pause skærm, vinduesfarve og udseende og musemarkører" under personlige indstillinger.

Håber virkeligt der er nogle der kan hjælpe.
Jeg har vista ultimate 64bit sp1

På forhånd tak...
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. juni 2009 - 16:09 #1
sæt din windows cd i og åben kør og skriv følgende:sfc /scannow
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. juni 2009 - 16:09 #2
et spyware scan kan måske også gøre underværker.
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
23. juni 2009 - 16:28 #3
Det virker desværre ikke
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. juni 2009 - 16:50 #4
har du prøvet at geninstallere windwos?
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
23. juni 2009 - 17:58 #5
nej vil nemlig helst undgå det.

for så mister jeg jo alle mine data
23. juni 2009 - 20:57 #6
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
24. juni 2009 - 15:03 #7
jeg i gang med din guide karis larry.

Funktionerne virker fint så længe jeg bruger den engelske sprog pakke.
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
24. juni 2009 - 20:05 #8
alt hvad malwarebytes finder af "dårlige" ting som jeg kan fjerne er Hijackthis så slettede det ikke.
Heh er log filen fra Hijackthis

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:59:02, on 24-06-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18248)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\PLFSetI.exe
C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\FlashUtil10a.exe
C:\Users\Lasse\Desktop\Ny mappe\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~2\LAUNCH~1\LManager.exe
O13 - Gopher Prefix:
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Unknown owner - C:\Windows\system32\agr64svc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\EHttpSrv.exe
O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\x86\ekrn.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 4720 bytes
24. juni 2009 - 22:36 #9
...alt hvad malwarebytes finder af "dårlige" ting som jeg kan fjerne er Hijackthis så slettede det ikke... - ikke forstået ??? Du SKAL SKAL lade Malwarebytes slette/fjerne alt hvad den foreslår som guiden beskriver. Og jeg/vi skal se/læse loggen fra Malwarebytes bagefter...
20. januar 2010 - 06:47 #10
... og hvad endte denne - og flere spm. andre fra dig - med ?
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
20. januar 2010 - 23:30 #11
gammel tråd løste det selv, da jeg opgraderede til win 7