Avatar billede okidoky Nybegynder
20. juni 2009 - 11:43 Der er 13 kommentarer

css repeat svær

Hej

et billede der ser f.eks sådan ud :

<

hvis jeg skriver: repeat-x så gør den det:

<<<<<<<<<

men hvordan kan jeg lade den repeat sådan her:

<><><><><><><><><><>

?????
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. juni 2009 - 12:08 #1
lav et billede som ser sålede ud :

<>

hehe
Avatar billede okidoky Nybegynder
20. juni 2009 - 12:16 #2
nope den bliver for stor :D
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. juni 2009 - 12:23 #3
hmm hvordan gør du jegmener hvad format bruger du ? gif jpg?

Har du et eksembel ? link??
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. juni 2009 - 12:36 #4
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. juni 2009 - 12:38 #5
jeg har lige haft et screen shot i PS for at tjekke den er samm str som du søger ?
Avatar billede okidoky Nybegynder
20. juni 2009 - 12:54 #6
hmm jeg skal ikke bruge <> det her billede, det var bare et eksempel.

Mit billede er 200x200px
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. juni 2009 - 14:05 #7
hvad skal du så bruge så må du forklare?

Vis mig dit billede?
Avatar billede okidoky Nybegynder
20. juni 2009 - 14:52 #8
forstil du har et stor billede der ser sådan ud  F og du vil have den skal repeat-x, men ikke sådan < < < < <,

Sådan her < > < > < > < >
Avatar billede okidoky Nybegynder
20. juni 2009 - 15:31 #9
forstil du har et stor billede der ser sådan ud  < og du vil have den skal repeat-x, men ikke sådan < < < < <,

Sådan her < > < > < > < >

eller kan man sige at billedet skal være lige så stor som skærm opløsning?
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 18:39 #10
ROFL :)

Kunne du ikke tage at forklarer hvad det virkeligt er du skal bruge ? vis et link af dit billede, og sig hvad du skal bruge det til :) Det du skriver give ingen logisk mening.. hvis du vil gengive et billede og så det samme billede spejlvendt skiftevis, så er jeg ret sikker på at det ikke kan lade sig gøre, og ville for den sags skyld også værer ret åndsvagt :P normalt når man bruger repeat x, er det for at lave en gradient baggrund. Hvis du vil have at din side har en fast bredde kan du jo lave et billede der passer til den bredde.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. juni 2009 - 19:30 #11
LOL :)

God griner, ja vi kan hjælpe dig npr du forklare dig lidt bedere :)
Avatar billede okidoky Nybegynder
21. juni 2009 - 18:11 #12
ja spejlvendt var det ord jeg skulle bruge, var f.. var den henne :D

sry gutter, jeg havde så travlt, derfor denne uforståelig beskrivelse :( :D
Avatar billede madfarmer Nybegynder
21. juni 2009 - 21:12 #13
Fint.. :) men så vil jeg forslå dig at spejlvende billedet inde i photoshop eller i hvilket som helst andet program du måtte bruge, og så lægge det ved siden af det billede som ikke er spejlvendt, så det kun er 1 billede.

altså :) hvis dit billede ser således ud

<

og du gerne vil have vist

<>

så istedet for at prøve at gøre det i css'en så gør det i dit billedprogram

<>

er selve billedet :)