Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 14:50 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvad fordel vil jeg have af IE 8

Jeg er meget i tvivl, om det er en god ide at skifte min IE 7 ud med IE8

http://www.spywarefri.dk/artikel/blev-dit-internet-langsommere-med-ie8/

Jeg ved ikke om dette betyder at adresserne i min hostfil bliver slettet. Det er vigtigt for mig at have dem og desuden have adblock pro, hostmann og IE7 pro installeret. ( da jeg nærmest har fobi for reklamer på nettet :-) )

Det mener ikke de programmer fungerer, hvis jeg har IE8 installeret.

Måske nogen kan give et godt råd
Avatar billede egzonrh Nybegynder
19. juni 2009 - 22:25 #1
Jeg har installeret IE8 efter IE7.
Jeg har ihvertfald lagt mærke til en ting: IE8 er hurtigere. Måske dobbelt så hurtigt.
Den er mere sikker og nemmer at bruge.
Og en af de bedste ting er: Hvis IE8 lukker ned pga. problemer på computeren, så vil den næste gang du åbner IE8, spørger om du vil genåbne de sider der var åbnet før den lukkede ned.
Funktionen er selfølgelig stjålet fra Firefox.

Her kan du læse de ting der er forbedret i IE8:
http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/get-the-facts/default.aspx

Nu kan jeg desværre ikke huske det 100%, men jeg kan huske at den kopirede alle mine links under favoriter fra IE7 til IE8. Jeg mener også at der kommer et vindue op og spørger om dette.
Så være forsigtig hvis du kommer til at lukke det vindue.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
19. juni 2009 - 23:21 #2
Er adblock pro, hostmann og IE7 pro tilføjelser?
Jeg mener også at den kopiere tilføjelser til den nyeste version der installeres.

Jeg vil nok anbefale at hente IE8.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 11:31 #3
Adblolock pro og ie7 er tilføjelser. Jeg kunne bare ikke finde ud af at aktivere dem første gang jeg havde IE8 installeret. Så IE8 blev fjernet igen, I IE/ kan jeg gøre det i øverste højre hjørne. Den mulighed var der bare ikke mere
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 11:34 #4
rettelse: I IE/  -->  I IE7 skulle der have stået
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. juni 2009 - 14:33 #5
Jeg har lige tjekket Adblock Pro's hjemmeside. Tilføjelsen virker kun på IE og IE7. Jeg synes at denne tilføjelse også kan være nyttig, så derfor har jeg sendt en e-mail og spurgt dem, om de frigiver en nyere version, hvor det vil virke for IE8.

Jeg skal nok give dig svaret her.

Det samme gælder med IE Pro. Du kan evt. læse på deres hjemmeside:
IE7Pro is an add-on for Internet Explorer which adds a lot of features and extras which make your Browsing faster,More Responsive and Sleek.

Læs mærke til navnet "IE7Pro".

Og så har jeg lige fundet løsningen på problemet, vil jeg nok mene.

1. Tryk på Start > Kør.
Skriv iexplore -extoff og tryk OK.

Den åbner Internet Explorer 8 sammen med en side der siger "Internet Explorer kører i øjeblikket uden tilføjelsesprogrammer"

Du højre klikker på den gule tingest linje øverst. Kan ikke huske hvad den hedder:)..
Du højre klikker og trykke Administrer tilføjelsesprogrammer.

Så kommer vinduet op med add-ons.. Jeg har lige selv prøvet at åbne det. Det er rigtigt.
Hjemmesiden hvor jeg fandt dette:
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2008/03/20/add-on-management-improvements-in-internet-explorer-8.aspx
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 14:42 #6
Det lyder rigtig godt

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2008/03/20/add-on-management-improvements-in-internet-explorer-8.aspx

Det var ellers dette jeg fandt i IE7 i øverste højre hjørne, men ikke kunne finde i IE8.

Så jeg må jo have gjort noget forkert

Jeg vover forsøget og installerer IE8

Vender tilbage senere
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 14:44 #7
Men havde ikke prøvet dette

1. Tryk på Start > Kør.
Skriv iexplore -extoff og tryk OK.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. juni 2009 - 14:54 #8
Hmm..
Jeg har lige prøvet at installere Adblock Pro. Det virker uden jeg behøver at åbne Add-ons vinduet.
Jeg installerede den og der kom et ikon nederst til højre, hvor man så kan redigere instillinger som fx undlade at blokere nogle hjemmesider.

PS. Jeg bruger IE8
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 22:11 #9
Jeg har nu installeret IE8, men har flg. problem

http://www.myupload.dk/showfile/256672184ae.bmp

Adblock pro er aktiveret som I kan se af ovenforstående link

Men jeg har ikke det lille grønne ikon nederst

http://www.myupload.dk/showfile/256665bfcb1.bmp

Desuden virker min hostfil ikke nær så godt, hvad jeg ser med det samme, når jeg går ind på eksperten.

Tidligere blev jeg også blokeret af f.eks Berlingske Tidende, hvor de skrev at de kunne se jeg havde en adblocker installet osv. Der kan jeg gå ind uden problemer nu ??
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 22:22 #10
Der skulle have vist have været byttet om på de to links

Heller intet ikon til ie7 pro nederst ?

Tidligere også blokeret på BT, hvor jeg frit kan gå ind nu. Min Hostfil virker ikke nær så godt
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. juni 2009 - 23:27 #11
Som jeg kan se, så har du Adblock Pro ikonet nederst, men den er grå og ikke grøn.
Har jeg forstået det korrekt?

Prøv at klikke på den, så bliver den grøn.

Hvis der alligevel er mange problemer i IE8, så er det mest fordi de her tilføjelser er beregnet til IE7. Desværre.
Vi må kun håbe at der bliver lavet en nyrer versioner, hvor det vil virke for IE8.

Jeg har stadig ikke fået respond fra Adblock Pro support.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2009 - 05:19 #12
Som jeg kan se, så har du Adblock Pro ikonet nederst, men den er grå og ikke grøn.
Har jeg forstået det korrekt?

Nej desværre er det et fishing- ikon og det har ikke noget med ad-block pro at gøre

Der er ingen ulykke sket. Jeg vender tilbage til IE7

Jeg er glad for nu at vide, hvor jeg står og venter så på dit svar og nyere versionere.

Tak for din hjælp.

Håber du lige giver besked, når du hører fra adblock pro
Avatar billede egzonrh Nybegynder
21. juni 2009 - 14:22 #13
Det var så lidt:)

Skal nok give dig beskeden, når de har skrevet.

Du kan evt. også Subscribe på deres hjemmeside for nyheder. Når en nyrer version er udkommet, så sender de dig en mail om det.

Held og lykke.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
21. juni 2009 - 14:31 #14
Men det var det da godt, at du nu ved hvordan man åbner Add-ons i IE8.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2009 - 15:28 #15
Sidste spørgtsmål

Kan man ikke længere forhøje point på E ?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
21. juni 2009 - 15:33 #16
Jeg har oprettet mig på Eksperten for 1-2 år siden. Siden da mener jeg ikke at man kan?

200 point er det højeste.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2009 - 15:39 #17
Der har bare tidligere være en spalte til venstre, hvor man under funtioner kunne forhøje point undervejs eller efter et svar. Den er der nok ikke plads til mere med alle de reklamer
Avatar billede egzonrh Nybegynder
21. juni 2009 - 15:41 #18
Det kender jeg desværre ikke noget til:).

Men du behøver ikke forhøje point.
30 point er nok, for problemet blev ikke helt løst.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
28. juni 2009 - 17:22 #19
Jeg har stadig ikke fået en besked fra Adblock Pro:(

Du kan evt. også prøve at spørge dem. Måske virker det, hvem ved:)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2009 - 18:15 #20
Det er allerede sket for måske en uge siden. Heller ikke nogen respons endnu.

Skal nok give besked,når / hvis det sker
Avatar billede egzonrh Nybegynder
28. juni 2009 - 18:28 #21
Også her:)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2009 - 22:05 #22
Jeg har nu hørt fra Abblock pro

De gav mig en ny udgave af adblock pro som mærkeligt nok nu hed 1,4 og ikke som før 2,6.

The product may be downloaded from:
Click here <http://wgt.digitalriver.com/wgt/9ae15daa864bfb4c/72a22fd7d3722d897836084c7d790f8252cc7cb600f46edd1f2d8c135414a71ab01f45748d095153/rn_v16235/adblockpro1.4.exe>

Har prøvet det på IE8 og det virker en lille smule bedre en 2,6 men fungerer ikke korrekt. Det lille grønne ikon kommer frem på søgemaskinen, men så snart jeg går længere forsvinder det igen.

Så jeg har valt endnu en gang at slette IE8 og instalere Adbloc Pro 2,6. Det viser det antal der er blokerer lige ved siden af ikonet hvad Adblock Pro 1,4 ikke gjorde,
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2009 - 22:08 #23
http://www.myupload.dk/showfile/26302499164.bmp

Et skærmbillede, der viser hvad jeg mener. Man kan se et tal ved siden ikonet.

Så indtil Adblock pro bliver bedre beholder jeg IE7
Avatar billede egzonrh Nybegynder
29. juni 2009 - 23:16 #24
Helt i orden:)..

Man kan "Subscribe" på deres hjemmeside om nye versioner. Så snart en ny version er udkommet, så sender de dig en mail om det.

Held og lykke:)