Avatar billede Mads-bas Nybegynder
18. juni 2009 - 19:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Zune i Danmark?

Kære brugere

Er der nogen der kan sige mig om det er muligt at bruge Microsofts Zune-medieafspiller og dens fede features Danmark?

Jeg overvejer at bestille en, men vil gerne lige høre lidt om dens kompatibilitet..

Mads
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. juni 2009 - 20:12 #1
Hej..

Prøv at kigge her..

LINK http://www.pcworld.dk/art/8676?page=1
Avatar billede hejselbaek Nybegynder
10. juni 2010 - 13:48 #2
Hej Mads,
Jeg er en superlykkelig bruger af Zune, og har en Zune HD32, som nemt købes på nettet. I dag fås den også i en 64GB version, som dog vistnok frigives til online salg i løbet af sommeren. Men den sælges allerede i dag fra Zune Originals (forbeholdt USA).

Det spiller helt fantastisk, dog køber/streamer jeg ikke musik via Zune Marketplace, som endnu er forbeholdt det amerikanske marked.

Anmeldelsen ovenfor fra PCWorld er outdated. Musikoplevelsen på både device og på Zune desktop på din PC er uovertruffen - og kan slet ikke sammenlignes med iTunes "regnearket".

Kan KUN anbefales.

Mange hilsner,
BO
Avatar billede Mads-bas Nybegynder
16. juni 2010 - 20:18 #3
Hej Bo!

Super fedt at høre at det er så lige til at få fingrene i, og at du har en god oplevelse af enheden :)

Selv har jeg dog givet op, og købt mig en iPod-touch 64gB, som jeg dog aldrig er blevet heeelt glad for.

Jeg har prøvet at downloade Zune desktop, og det er jo for lækkert et program, virkelig flot :)

Hvad med nogle af de andre fede funktioner som HD Radio?
Og kører den flash-elementer i browseren? (hvilket jeg er ret ked af min Ipod ikke gør!)

Mads
Avatar billede hejselbaek Nybegynder
16. juni 2010 - 21:23 #4
Hej Mads,
Føj, det er jeg ked af at høre ;-)

HD-radio udbydes desværre ikke i Danmark. Jeg håbede lidt naivt, at det var det samme som DAB, men nej. Heldigvis spiller den fint alm FM-radio, så jeg klager ikke.

Browseren understøtter ikke Flash. Men browseren er i sig selv en af de bedste, jeg har oplevet.

Af andre fede features kan jeg nævne den trådløse synkronising mellem PC og Zune, det kører SÅ godt, især under Windows 7. Jeg har også AV-dock'en, som kaster dit muikbibliotek og film ind på dit TV via HDMI.

Seneste opdatering fra april betød, at Zune understøtter endnu flere video codec. Zune HD fik også SmartDJ, som minder om Genius under iTunes (afspiller lignende sange).

Der er ikke mange apps. Kun 10 stykker, tror jeg. Så hvis det er apps, man går efter, så er det ikke Zune. Går man efter en fed musik/multimedieafspiller, så er der ingen anden, der er bedre.

Skærmen er fantastisk.

Eneste, jeg savner er en bedre equalizer.

Hilsen BO