Avatar billede ossys Mester
18. juni 2009 - 17:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Messagedlg -hvordan ændres Yes/No/cancel til danske ord

I stedet for at programmere egne dialoger anvender jeg MessageDlg og ShowMessage. Det ville være hensigtsmæssigt at kunne ændre teksten i de forskellige buttons til dansk. Hvordan gør man det?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2009 - 18:01 #1
Hvilket program/sprog handler det om?
Avatar billede ossys Mester
18. juni 2009 - 19:38 #2
Delphi!

Jeg har fundet nogle svar helt tilbage til 2000. Men jeg synes ikke nogen af dem er hensigtsmæssige
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2009 - 22:06 #3
Desværre har jeg ikke den store erfaring med Delphi.
Lad os håbe at der kommer en anden person som kan hjælpe dig.
Avatar billede ossys Mester
19. juni 2009 - 17:33 #4
Det er alt for bøvlet, at ændre -MessageDlg. Jeg prøvede i aftes men opgav.

Nu har jeg skrevet mine egne dialoger, som godt ikke er så fancy som Borlands. De fungere efter hensigten og ser tilpas professionelle ud.

Jeg har lavet en form og lagt alle nødvendige knapper ind på formen. Efter behov gøres de ønskede knapper synlige og aktive.
Det fungerer udmærket!

Vi lukker her!
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 19:59 #5
Okay, det var da godt at du fandt en løsning.
Avatar billede kgkg Nybegynder
21. august 2009 - 00:41 #6
Du har godt nok lukket, men du skal bare ændre teksterne i  consts.pas

Nu skriver du ikke hvilken version du bruger, men jeg har en consts.pas som er delvist oversat til Dansk, som du kan få. Den er til Delphi 7.

Du kan hente den her: http://php.kgsoft.dk/consts.zip

Hvis du vil bruge den, så skal du compile den først. Du smider den ind din projekt mappe og compiler dit projekt. Du skulle gerne se consts.dcu i mappen.

Du kan vælge at bruge consts.dcu i alle dine projekter ved at erstatte den Engelske version eller kun i enkelte projekter ved at lade den ligge i enkelte projekt's mappe, så bruges den lokale version i stedet for den anden.
Avatar billede ossys Mester
21. august 2009 - 09:45 #7
Tak skal du have!

Det er godt nok en lettere løsning end selv at skrive et modul, men så får man det gengæld som man vil have det og så kan man jo også lære lidt af det, specielt når man en ivrig amatør som jeg :-)

Jeg har hentet din CONSTS.pas og vil forsøge at bruge den.

Tak for din interesse!

Hilsen
Ossys