Avatar billede mogenslyhne Nybegynder
18. juni 2009 - 14:51 Der er 4 kommentarer

Trådløs forbindelse

Har netop købt en af de små notebook (MSi Wind Notebook) med en Intel Atom processer og styresystem XP.
Jeg har et trådløst netværk, hvor der i forvejen er koblet 3 bærbare pc'ere på trådløst. Jeg kan ikke få den ny pc til at vise hjemmesider. Der er tilsyneladende korrekt forbindelse med max styrke, men når jeg vælger en hjemmeside venter og venter den, og til sidst får jeg beskeden, at siden ikke kan vises. Jeg har tjekket alle sikkerhedsindstillinger med en anden bærbar med XP og alt er tilsyneladende ens. Har også prøvet at deaktivere firewall. PC'eren kommer fint på nettet kablet op. Hvorfor kan den ikke køre trådløst?
Det er en ZyXEL router med WPA-PKS kryptering. Er der nogen derude der har en løsning.

Hilsen
Mogens
Avatar billede yxos Nybegynder
18. juni 2009 - 14:59 #1
...Og du har naturligvis givet din notebook WPA nøglen ??
Avatar billede mogenslyhne Nybegynder
18. juni 2009 - 17:03 #2
Ja da, og det ser da også ud til at godt signal, men ingen internetsider kommer frem. Leder efter vært, men finder ingen.
Avatar billede yxos Nybegynder
18. juni 2009 - 20:27 #3
Du må nok gennemgå dine internet opsætninger, hhv. på din laptop, og på én af de pc'er der virker. Der er masser af parametre der kan stå anderledes.  Fx Proxy m.m.
Det ved jeg godt du har gjort, men så er jeg nok ved at løbe tør for ideer...
Avatar billede mrtn Nybegynder
24. juni 2009 - 21:31 #4
Prøv at starte en kommandoprompt.
Skriv derefter:
ping www.dr.dk

Hvad står der nu?