Avatar billede trench Nybegynder
17. juni 2009 - 17:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Samtidig brug af internet og fastnet

Jeg har skiftet fra Stofanet til Cybercity (nu Telenor).

Jeg har føst efter skiftet opdaget, at der er problemer med at bruge mine fastnettelefoner, nu hvor jeg modtager signalet via telefonstikket i stedet for antennestikket.

Der følger en 'dims' med, så jeg kan tilslutte én telefon samme sted som jeg har min pc. Men det er jeg ikke en dyt interesseret i.
Jeg har to telefoner hængende på væggen i min lejlighed - og der skal de blive. Og de SKAL fungere!

Der må teknisk set være en mulig løsning på det problem?
Avatar billede trench Nybegynder
17. juni 2009 - 17:28 #1
Ja jeg ved godt jeg kan spørge support. Hvis eller det var muligt at komme igennem. Sidst jeg forsøgte ventede jeg - forgæves - i skide 50 minutter!
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 17:41 #2
I princippet er er dimsen blevet første telefonstik i dit hus. Hvis du kobler dette til eksisterende telefon net, så er du kørende.

En ledning fra "dimsen" og til telefonstik, så vil telefoner koblet til samme net fungerer.
Avatar billede trench Nybegynder
17. juni 2009 - 17:47 #3
Men der er kun ét hul i "dimsen" til telefon?
Avatar billede trench Nybegynder
17. juni 2009 - 17:49 #4
Kan man betale sig fra at få ordnet den slags. Hvem gør sådan noget?
Jeg er alt andet end gør-det-selv mand. Måske er det enkelt, men kan allerede ikke overskue det. Vil hellere betale mig fra det.
17. juni 2009 - 18:27 #5
Der SKAL omtalte SKILLEFILTER imellem for at afskille lavfrekvens telefon signal og højfrekvens (digital) siginal til netværk... Eller får du "hvid" støj i telefonen...

Kan evt. se sådan ud -> http://cubus-adsl.dk/elteknik/billedopslag/skillefilter.php

Det bør også fremgå af medfølgende brugforviring ?

Her i hytten er det dog ikke paktisk muligt at sætte ét fælles filter og så fordele ud til telefonstikene. Så jeg har en løsning med ét filter per telefon (4 stk.) ...
Avatar billede trench Nybegynder
17. juni 2009 - 18:38 #6
Ja, det med støjen erfarede jeg hurtigt. Er ret slemt.

I vejledningen er der kun vist/omtalt hvordan man tilslutter én telefon. Hvilket jeg dog godt kunne regne ud selv (man sætter stikket fra telefonen i hullet ... :|).
Havde været smart hvis de havde lavet en vejledning til flere telefoner.

Citat: "Her i hytten er det dog ikke paktisk muligt at sætte ét fælles filter og så fordele ud til telefonstikene. Så jeg har en løsning med ét filter per telefon (4 stk.) ... ".

Så er det jeg igen tænker: Hvem ringer man til?
17. juni 2009 - 19:22 #7
Hvad skal du vide ?

... du skal 'bare' have en passiv telefonfordeler EFTER omtalte box...
Avatar billede trench Nybegynder
17. juni 2009 - 19:30 #8
Kan godt være jeg er lidt håbløs. Men jeg kan sq ikke regne ud hvordan jeg tilslutter det hele til hinanden på hryds og tværs.

Tror stadig jeg foretrækker at betale mig fra det.
Avatar billede osdata Nybegynder
17. juni 2009 - 19:40 #9
Hvor i landet er du?

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede trench Nybegynder
17. juni 2009 - 20:29 #10
Århus
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 20:38 #11
I stedet for at sætte en telefon i dimsen, så kobler du dimsen til dit telefonnet. Skal der et filter ind, så sætter du det blot ind i kæden lige efter dimsen.

Selv har jeg filter, og der skal der tilsyneladende ikke filter imellem.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 02:42 #12
Jeg fatter det ikke. Noget af det jo, men ikke det hele. Og så kan jeg ikke lave det.
Den del af hovedet funger bare ikke. Sorry.

Det må sgu da være et eller andet fag/område som kan bestilles til den slags??
Avatar billede osdata Nybegynder
18. juni 2009 - 06:37 #13
Elektrikker eller IT virksomhed som mig kan sagtens lave det.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 19:33 #14
Jo men kan se du bor helt i Vejle. Der er næsten 100 km. imellem, så det bliver jo nok ret dyrt ...!?

Jeg bor i Århus. Landets næst største by!! Der MÅ være nogen (også mere end et sted) man kan kontakte.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 19:34 #15
Nå, ser først nu du skriver 'elektriker'.

Okay. Jeg har selvfølgelig tænkt på en sådan. Troede bare ikke de gjorde i den slags. Har jo ikke meget med strøm at gøre ... Men jeg kan selvfølgelig prøve at ringe til en.
Avatar billede trench Nybegynder
01. juli 2009 - 16:39 #16
Elektrikeren skulle have 800 kr. for det. Det vil jeg ikke give!

Fandt så ud af at jeg ved at skifte til Telenor (hvor jeg i forvejen har mit Internet) både kan spare (en masse) penge og benytte mine fastnet telefoner hvor de er, uden at skulle lave noget om. Kræver kun at jeg får skiftet den nuværende "boks" ude med en ny.

Hagen ved det hele er så, at jeg kun har haft mit nuværende telefon abonnement i ca. 1½ måned. Og der er åbenbart en bindingsperiode på 5 måneder. Men så må jeg jo vente de 3½ måned. Ikke noget at gøre ved.
Avatar billede trench Nybegynder
12. juli 2009 - 19:08 #17
Hvilket vist helelr ikke hjælper en skid. Hos Telenor får jeg i telefonen at vide at jeg bare skal skifte fastnet til dem og have en anden router, så fungere det hele som det er. men det stemmer ikke overens med det jeg kan læse på deres hjemmeside. Der står også noget med at få fat i en elektriker.

Ser ud til jeg er nød til at droppe computeren for at få mine fastnettelefoner til at fungere igen. men så gør jeg da det!!!!

Er træt af alt det alt computer-snot. ALTID skal man bøvle med det en og andet lort. Har hverken tålmodighed, temperament eller lyst til det!

Over and out!