Avatar billede zibling Nybegynder
09. juli 2001 - 20:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

SMS

- Er der nogen der ved hvordan jeg kan få et VB program til at sende SMS\'er ?

- Enhver hjælp ville være GREAT !!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 21:02 #1
Det har jeg faktisk lavet .. ret avanceret endda ... men jeg vil ik af med det :-(

Men du skal bare få fat i en SMTP ActiveX .. f.eks. EsSMTP og så sende ligesom man gør i f.eks. ASP/PHP altså til numrene ..
Avatar billede tmceu Praktikant
09. juli 2001 - 21:02 #2
Jeg vil mene at den eneste mulighed er at sende det som email til de respektive selskabers email, eks. bruger Sonofon noget i stil med nummer@note.sonofon.dk

Dette kræver at du har mail adgang fra den server/workstation hvor du afvikler dit program.

Er det noget i den stil du leder efter, kan jeg hjælpe dig videre?

Mvh
Thomas
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
09. juli 2001 - 21:09 #3
Thomas\'s mulighed er ikke perfekt.

Den kræver nemlig at man kan ved hvem modtageren er, el. rettere hvilken udbyder han har.

Før hen havde man nogle nummerlister hvor du så fandt ud af ud fra nummeret hvad der skulle stå efter snabel-a\'et. Men nu hvor man kan tage sit gamle nummer med til en ny udbyder kan denne metode ikke bruges ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 21:13 #4
det er jo det ... men i hvert fald 90% af alle numre er stadig korrekt med hensyn til udbyder.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
09. juli 2001 - 21:14 #5
Nogen der ved hvordan det hænger sammen nu?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 21:15 #6
Nopes :-(
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
09. juli 2001 - 21:16 #7
En anden mulighed i stedet for selv at dele nummerne op kunne være at at sende en mail til nummer@smartsms.dk.

Læs evt. mere her www.smartsms.dk

Men jeg ved ikke om de har fundet nogen løsning!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. juli 2001 - 21:16 #8
kan du ik vise din tdaugaard, jeg er også interesseret.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
09. juli 2001 - 21:20 #9
tissetrolden eller ;-)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
09. juli 2001 - 21:21 #10
Er med på en lytter... Er der forresten nogle som kan skaffe nået \"ædel metal\"?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 21:24 #11
mo_doubt:> som sagt, jeg vil ikke af med den. Det har taget lang tid og virker faktisk som en normal mobil (altså det med at sende SMS, tlf bog osv.)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. juli 2001 - 22:08 #12
For 900 p ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juli 2001 - 22:21 #13
no_doubt:> nops...
Avatar billede nicki Nybegynder
09. juli 2001 - 22:57 #14
Avatar billede dumdum Nybegynder
09. juli 2001 - 23:00 #15
Hmm det man bør stile efter er nok det der sker på http://www.besked.dk det har nemlig intet med at sende mails at gøre men funker efter et andet princip (tdaugaard\'s måske... :-)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. juli 2001 - 23:03 #16
Hmmm hvis der er en anden der vil poste coden eller et link til programmet de/han/hun for lavet ville det være dejligt også.
Avatar billede davidleonard Nybegynder
09. juli 2001 - 23:05 #17
Man kan sende til NUMMER@sms.mobilix.dk.
Så er det ligemeget hvilket selskab det er.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
13. juli 2001 - 15:09 #18
Jeg skrev til telestyrelsen og fik dette svar:

Det bliver umuligt at fastslå ved at se på telefonnummeret hvilket selskab en given abonnent benytter sig af hvis der er foretaget skift af selskab.

Nummerlisterne på vores hjemmeside vil heller ikke afspejle skift af selskab.

Mit råd vil derfor være at du kan rette henvendelse til OCH og måske der kan få lister der viser hvilke numre der er blevet porteret og til hvilket selskab.

Og hvad kan jeg så bruge det til :o)

tdaugaard -> kan du ikke fortælle lidt mere om hvilken metode du bruger til at sende sms med, det har ikke noget at gøre med emails, vel ???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. juli 2001 - 15:11 #19
torbenmelander:> Jeg bruger email metoden, jo :-(
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
13. juli 2001 - 15:13 #20
ok, ærgeligt ...
Avatar billede klyde Nybegynder
05. august 2001 - 16:26 #21
Funny.
Jeg har netop lige lavet et sådan program med en Visual Basic frontend og ASP milijø.
Du kan jo se om det sådan du gerne vil have det, for så kan jeg sagtens hjælpe.

http://www.vejbump.dk/VSmS.exe

Se om det var noget og skriv igen...
Avatar billede nicki Nybegynder
05. august 2001 - 17:55 #22
Klyde>>> Jeg kunne da godt tænke mig kildekode/hjælp til er lign. program.
Jeg er også parat til at gi\' nogle point for det.
Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 17:30 #23
Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 17:30 #24
Ikke noget at hente her så jeg lukker spg.
Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 17:38 #25
Lukker den her !!

zibling