Avatar billede glenn007 Nybegynder
11. juni 2009 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problem med login brugernavn

hejsa,

sidder og skal connecte til min ftp fra mit program og i mit brugernavn vil den ikke accepterer jeg bruger slashback men jeg skal have det der iflg. min udbyder.

hvordan får jeg den til at acceptere at jeg skriver mit brugernavn alla dette

wupti/bumle
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juni 2009 - 13:54 #1
Du skal måske bare skrive  "wupti\\bumle"
Avatar billede glenn007 Nybegynder
11. juni 2009 - 13:57 #2
niks den går ikke  skal have / imellem  det er desværre en del af brugernavnet... dumt ikke ?
Avatar billede glenn007 Nybegynder
11. juni 2009 - 14:01 #3
undskyld kom til at skrive forkert  det er

wupti\bumle  den ikke accepter ikke den anden slash
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juni 2009 - 14:10 #4
Hvilket fejlmeddelelse får du?
Avatar billede glenn007 Nybegynder
11. juni 2009 - 14:12 #5
den skriver det er en unrecognized escape sequence
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juni 2009 - 14:18 #6
Prøv erikjacopsens forslag! Det er helt sikkert løsningen. Erstat dit backslash med dobbelt backslash.
Avatar billede glenn007 Nybegynder
11. juni 2009 - 14:24 #7
i havde ret.  erikas var svaret.. jeg havde åbenbart også en mindre fejl i ftp connection stringen... tak skal i have
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juni 2009 - 16:06 #8
Grunden til at det er sådan, er at backslash bruges som escape character i c#. Så eksempeltvis \t er en tabulator, \n er en newline character osv. Hvis dit brugernavn er "wupti\bumle", vil c# tro at du refererer til et escape karakter "\b", som ikke findes.

En dobbeltbackslash "wupti\\bumle" eller et snabel-a forand strengen @"wupti\bumle" vil give samme resultat.

Jeg lægger et svar, så kan du jo dele pointsne med dig selv, siden
erikjacobsen ikke samler på points. :-)