Avatar billede jakobdo Ekspert
09. juni 2009 - 08:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afvikle ASP kode i en sharepoint portal ?

Hej,
vi er netop flyttet til en sharepoint platform og jeg skal i den forbindelse flytte en ASP side til portalen.
Hvordan afvikles ASP kode nemmest i sharepoint ?
Skal man udvikle webparts eller findes der smarte måder ?

/Jakob
Avatar billede 2c Nybegynder
09. juni 2009 - 08:50 #1
Hvis du ikke direkte skal kommunikere med sharepoint fra din aspx side, kan du lave det som et ganske almindeligt site, og så vise det i en pageviewer i sharepoint.

Du skal dog være opmærksom på, at du så også selv skal stå for sikkerheden.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. juni 2009 - 09:09 #2
pageviewer ?
Mener du så den bare viser den gamle side ala framed ?
Eller kan en pageviewer godt indeholde asp og forbinde til en mssql database osv. ?
Avatar billede 2c Nybegynder
09. juni 2009 - 09:23 #3
Ja, den virker ala iframe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. juni 2009 - 09:46 #4
Det er ikke godt nok, for den gamle server skal tages ned.
Avatar billede 2c Nybegynder
09. juni 2009 - 10:44 #5
Du kunne lave et website på samme server som sharepoint ligger. Sharepoint laver i forvejen en masse websites.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. juni 2009 - 11:08 #6
Så der er altså ikke smartere måder at lave det på ?
Avatar billede 2c Nybegynder
09. juni 2009 - 11:39 #7
Det kan sq godt være :-) Jeg er ikke kæmpe sharepoint ekspert.

Man kan også lave en aspx side og hoste den i et dokument bibliotek. Det kræver dog noget sikkerheds konfiguration i web.config.

Du kan også få en webpart, som kan køre asp.net usercontroller, og så lave sådan nogen.

Og så kan du jo også lave webparts, hvilket jeg dog syntes er noget besværligt, især hvis man ikke vil programmere op mod sharepoint.
Avatar billede 2c Nybegynder
09. juni 2009 - 11:41 #8
For at hoste asp.net user kontroller kan du blandt bruge son of smartpart: http://smartpart.codeplex.com/.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2009 - 14:50 #9
2c: Hej Claus, jeg endte med at oprette et nyt website på samme server. Tak for hjælpen og smid evt. et svar.
Avatar billede 2c Nybegynder
10. juni 2009 - 16:23 #10
Ok.