Avatar billede kongen72 Nybegynder
07. juni 2009 - 18:35 Der er 2 kommentarer

Gem check-info til database!!

Hej..

Er nybegynder indenfor asp.net / c#.. -og ved ikke, hvordan jeg skal gemme checkbox / checkboxlist informationer.

Hvordan ligger jeg informationerne ind i min database-tabel??

Bruger denne kode til, at sende info til min database:

data.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["ConnectionString1"].ConnectionString;
data.InsertCommand = "INSERT INTO [TableName] VALUES (@ColumnName1, @ColumnName2)";

data.InsertParameters.Add("ColumnName1", TypeCode.String, TextBox1.Text);
data.InsertParameters.Add("ColumnName2", TypeCode.Boolean, CheckBox1.Text);

Der må meget gerne fremvises kode!! ;-)
Avatar billede lasserasch Juniormester
07. juni 2009 - 20:15 #1
Jeg har lavet en lille test applikation som du kan kigge på.

Den gør tingene lidt anderledes end du gør her... Se om du kan få lidt info ud af den :-)

Mvh.
Lasse

http://www.r-coding.dk/downloads/eksperten/2009/windows/Checkboxtest.zip
Avatar billede west85 Nybegynder
26. august 2009 - 22:13 #2
en enkelt checkbox kan du jo gemme i en bool (boolean) som er enten true eller false, som passer til om den er checked eller ikke. Der skal du bruge checkbox.value mener jeg (har ikke checket i VS endnu)