Avatar billede matildejespersen Nybegynder
05. juni 2009 - 11:55 Der er 3 kommentarer

Krypterede mails på mac

Jeg skal sende og modtage krypterede mails. Hvordan gør man.?

Jeg har certifikat fra dem jeg skal modtage fra på min computer i hovedenøgleringen, her ligger mit eget certifikat også. Jeg har så modtaget en mail med et dokumen - men jeg kan ikke åbne det... Hvordan får jeg nøgleringen og mailprogrammet koblet sammen..

Bruger gmail og det mail program det følger med til mac.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig....
Avatar billede peterlinddamkjaer Nybegynder
05. juni 2009 - 12:21 #1
Jeg vil anbefale dig at anvende Thunderbird, der er en glimrende og gratis email-klient.

Jeg har lavet en vejledning på

http://www.lind-damkjaer.dk/files/DigitalSignaturMozilla_v0.5.pdf

og du kan måske finde yderligere info på

http://www.lind-damkjaer.dk/moreDS

/Peter
Avatar billede matildejespersen Nybegynder
05. juni 2009 - 16:18 #2
Det er simpelthen ikke spor logisk :(

Tusinde tak for din info folder... Har installeret thunderbird og gjort alt hvad du skriver.... Men når jeg skal følge dit punkt nr. 5.3 så vil min mac ikke være med længere... Den skriver bare at der ikke kan findes noget certifikat :(
Avatar billede matildejespersen Nybegynder
05. juni 2009 - 16:23 #3
JUBIIIIII

Det hjalp at genstarte computeren....

TUSINDE TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN

Selvom det var lidt svært ;)