Avatar billede para7 Nybegynder
02. juni 2009 - 12:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Portalløsning til eksisterende hjemmeside

Er der nogen der har et godt bud på, om følgende site kan overføres uden de store problemer til et passende CMS/portalsystem, helst gratis opensource?

http://troll-home.dk

Jeg kender, og har arbejdet med en del ASP portalsystemer, men vil gerne høre, om nogen kan lissom sige god for at det kan lade sig gøre at vise sitet med de forskellige typer visning. Layoutet må gerne være noget anderledes.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 12:27 #1
Så vidt jeg kan se er troll-home.dk opbygget i PHP og ikke i ASP.
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juni 2009 - 12:37 #2
Ja, det er også "bare" indholdet der skal overføres. Måske der kunne måske overføres indhold lettere, hvis det er samme scripting sprog.
Avatar billede softspot Forsker
02. juni 2009 - 12:40 #3
Jeg er ikke så meget inde i ASP CMS systemer, men har en lille smule erfaring med Umbraco CMS, som er et open source CMS lavet i .NET 3.5. Det betyder at du mere eller mindre har uendelige muligheder for at tilpasse sitet og lave de funktionaliteter du måtte ønske og såvidt jeg kan se på Troll Home, så er siderne ret standardiserede, så det burde være en overkommelig opgave at få det lagt over i et andet CMS (det bliver nok mest selve indholdsporteringen der kommer til at tage tid med alle de sider :-)).

http://umbraco.org
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 13:16 #4
Hvis du er interresseret i at give penge for din side, så ville mit tilbud for et CMS system være 15.000 ,-
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juni 2009 - 13:19 #5
Det kommer an på hvordan det er bygget op? Jeg må nok sige jeg er stødt på mange sjove sider :)

Jeg ser der er en del tabeller :(

Hvilken DB er det bygge i ?

Du skal være sikker så hellere give en lidt højere pris det er næsten umuligt BARE at overføre :)

Ellers er du velkommen til at kontakte mig for yderlig info :)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juni 2009 - 13:19 #6
#visual-basic-starter
Det kommer vel an på hvad den cms skal kunne ?
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juni 2009 - 16:16 #7
Tak alle indtil nu. ASP.net helvedet, havde jeg nær sagt, kan jeg ikke rigtig få til at spille på min pc (har en portalløsning i det), jeg foretrækker classic ASP eller PHP(evt. OOP).
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juni 2009 - 20:21 #8
Jamen jeg er enig med dig :))
Avatar billede para7 Nybegynder
04. juni 2009 - 09:02 #9
Tak igen, men ingen kender åbenbart noget ikke-.net, der vil kunne klare jobbet. Jeg undersøger nogle PHP løsninger og lukker her.