Avatar billede tonythetiger Nybegynder
31. maj 2009 - 15:55 Der er 17 kommentarer

køb af desktop

Hej alle

Jeg skal købe en computer og har kigget på denne model hos Føniks computer. Er der nogen der kan give deres vurdering af kvaliteten også sammenholdt med prisen? Vil det være spild af penge at investere i 8 GB RAM?
Hvor mange år vil denne computer stadig kunne være up-to-date?
Og er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med Føniks?

Intel Core 2Quad Q8300 2.5GHz 4MB S-775
    ASUS P5KPL-AM/SE Intel G31 S-775
    8GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (4x2GB)
    1024MB XFX ATI HD4650 Silent DDR2 PCI-E
    1TB Samsung 7200rpm 32MB SATA2
    Inter-Tech AOC-01-BL Sort/Sølv u/PSU
    80mm Arctic Cooling AF8025 19dB
    500W Inter-Tech SL-500 120mm
    Arctic Cooling Alpine 7 S-775
    Silent opgradering Step 2 23dB
    48x16x Lite-On DVD Sort PATA
    22x Samsung DVD/RW LightScribe
    Windows XP Home (Dansk)

PRIS: DKK 7.737

Med venlig hilsen
Tony
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 17:49 #1
Er XP Home 64 bit?
Avatar billede tonythetiger Nybegynder
31. maj 2009 - 18:14 #2
Hej John
Jeg er ny her på siden, så var lidt i tvivl om uddelingen af point - om det ville have betydning i forhold til hvem så ville hjælpe mig med mit spørgsmål. Derfor oprettede jeg den anden tråd for at uddele 200 point i stedet. Men nok om det.

Det er faktisk ikke angivet hos Føniks om XP er 64 bit eller ej. Der står bare XP home......
Avatar billede justrace Novice
31. maj 2009 - 18:22 #3
Det er vel ligegyldigt, da XP snarest bliver pensioneret og det vil være spild at bruge penge på det.

Grafikkortet er heller ikke det nyeste.

Få en med BlueRay drev.

Prøv at sammenligne med en fra ALDI: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_20/OFF01.SHTML
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 18:22 #4
Den ser ok ud.
Gode komponenter, og masser af blæsere til grafikkortet der er med passiv køler.

Eneste minus jeg har...
Jeg undrer mig over valget af grafikkort og så en masse andre blæsere i stedet - giver det ikke samme støj :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 18:24 #5
mht. XP: Har kigget på deres andre maskiner, og der kan man kun vælge 64 bit styresystem, så med mindre du selv har konfigureret den, så kommer den med 64 bit styresystem.

Har du selv lavet konfigurationen, så smid link til den herind.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 18:25 #6
Antallet af point har intet at sige :)
Avatar billede tonythetiger Nybegynder
31. maj 2009 - 18:47 #7
@ John
Jeg har selv "samlet" den via deres hjemmeside hvis det er det du mener :)ved dog ikke hvordan man får sat linket ind til hjemmesiden ind her så den aktuelt viser hvad man selv har valgt.

Jeg har intet forstand på grafikkort, så derfor tak, hvis du har gjort mig opmærksom på en fejl. Hvilken slags grafikkort mener du der skal til? Og mener du 8 GB RAM er for meget?

@ justrace
Tak for linket, den pc virker faktisk meget slagkraftig. Problemet er bare, at jeg ikke bor i nærheden af en Aldi, og desuden er jeg også lidt betænkelig ved, at købe den slags isenkram i et supermarked. Men det er måske bare mig der er lidt gammeldags hvad det angår.....

Jeg har hørt så meget dårligt om Vista, så det er grunden til, at jeg foreløbig ville vælge  XP og derefter skifte til windows 7 til næste år....
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
31. maj 2009 - 19:03 #8
Hej

Hvad vil du bruge pc-en til.

Tror ikke du har brug for 8 gb ram,så er det ihvertfald kun for at sige at den har det.

Har selv lige købt en computer ved dem og det gik helt fint.

ps: Vista fungere helt fint

Prøv evt. at kigge hos dell
Avatar billede tonythetiger Nybegynder
31. maj 2009 - 19:09 #9
umiddelbart vil jeg gerne have en kraftig computer der kan være up-to-date i nogle år fremover så jeg ikke skal købe nyt hele tiden....måske også derfor jeg gerne ville have 8 GB RAM.
Ellers spiller jeg gerne en del spil men det er korrekt, at de måske ikke kræver meget mere end 2-4 GB....
Avatar billede tonythetiger Nybegynder
31. maj 2009 - 19:10 #10
@ John
Jeg har selv "samlet" den via deres hjemmeside hvis det er det du mener :)ved dog ikke hvordan man får sat linket ind til hjemmesiden ind her så den aktuelt viser hvad man selv har valgt.

Jeg har intet forstand på grafikkort, så derfor tak, hvis du har gjort mig opmærksom på en fejl. Hvilken slags grafikkort mener du der skal til? Og mener du 8 GB RAM er for meget?
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
31. maj 2009 - 19:13 #11
hvilke spil spiller du
Avatar billede tonythetiger Nybegynder
31. maj 2009 - 19:15 #12
En masse sportsspil og strategispil, har tænkt mig at gå igang med WOW snarest....
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
31. maj 2009 - 19:21 #13
så for du ikke brug for alle de ram.

Du kan desuden også altid sætte flere ram i din computer(meget let)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2009 - 20:56 #14
Hvorfor laver i alle de svar???
Hvis der er svaret på et spørgsmål er der ikke mange der gider kigge dem!!!

Jeg ville vælge et grafikkort med køler. det du har fundet er ok. Så samme slags med køler - evt. 4850 chipen.
Avatar billede justrace Novice
31. maj 2009 - 21:27 #15
4850 kører rigtig godt, og koster ikke ret meget i forhold til ydelsen.
Avatar billede AndersHelp Nybegynder
31. maj 2009 - 22:26 #16
Det er altid svært at finde den bedste computer lige nu. Men det ser da meget godt ud.

Det vigtige er at du har et 64 bit styresystem, for ellers kan du kun udnytte op til 3GB ram. Derudover skal du også have et selvstændigt grafikkort for at skabe færrest mulige flaskehalse på den konto.

Til forholdsvis almindelig brug skal den nok holde dig en 3-5 år uden de store problemer. Hvis det er en gaming maskine, måske lidt kortere.
Avatar billede tonythetiger Nybegynder
01. juni 2009 - 15:48 #17
Tak for hjælpen alle sammen :)!!