Avatar billede ghetixx Nybegynder
27. maj 2009 - 23:15 Der er 4 kommentarer

Gmail; Gemme mail som fil

Hej Eksperter

Jeg vil gerne vide om hvor vidt det er muligt, og hvordan man i så fald gemmer en e-mail korrespondance, som en fil på computeren, som dernæst kan sendes videre og åbnes af modtageren?

Jeg kender godt til vidersend-funktionen, men jeg er derimod interesseret i, at gemme meddelelserne, som en fil.

200 point til den der kan hjælpe :)

NB! Benytter mig af Gmail.
Avatar billede nissen2630 Novice
27. maj 2009 - 23:26 #1
Du kan ikke gøre det fra webmail.
Brug Live mail eller andet til at hente det lokalt
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
28. maj 2009 - 00:17 #2
Tryk udskriv alle i venstre side - luk printer dialogen.
Gå op i filer i browseren, og vælg "Gem side som".
Vælg HTML eller Tekst, alt efter hvor meget du vil have med.
Avatar billede ghetixx Nybegynder
28. maj 2009 - 08:49 #3
nissen2630 - Hvordan gør jeg det?

Kkthxbye - Den metode har jeg også prøvet mig med med, men kan filen åbnes på en anden computer, af en anden person hvis jeg gemmer den som f.eks. HTML?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2009 - 14:01 #4
Hej.

Jeg benytter selv GMail og det fungerer jo ret godt.
Jeg gik og funderede over en måde at tage backup på en dag - Google gør det vel, men jeg vil være helt sikker på at alle mine emails ikke ryger, så jeg ville også selv gøre det.

Den måde jeg gjorde det på var, at jeg oprettede forbindelse til min GMail-konto med Outlook og derefter eksportedere indholdet fra GMail til en .pst-fil lokalt på min computer.
Her ligger ale emails så.
Når du har alle dine emails lokalt, kan du åbne en hvilken som helst email og gemme den i det format du ønsker, fx. .txt eller lignende.

Håber dette forslag kan bruges.