Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 13:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne en anden form

Jeg har lavet 2 form:
Namespace KP.INTERNAL.MSTCH    som hedder Form1
Namespace KP.INTERNAL.MSTSC    Som hedder Form2

Selve mit program som køres ligger i Form1,

Det er Form2 som loades når jeg kører programmet. Det hele bliver gemt i en notifyikon i system tray. Der laver jeg 2 items
en Show (Som skal loade Form1)
en exit (Som lukker form1 ned, men programmet kører stadig i system tray)

Jeg kan ikke få min show item i contexMenu et at kører programmet, hvad gør jeg forkert?

        private void notifyIcon1_MouseDoubleClick(object sender, MouseEventArgs e)
        {
                if (WindowState == FormWindowState.Minimized)
                    WindowState = FormWindowState.Normal;

                this.Activate();
            }

        private void exitToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Application.Exit();
        }

        private void showToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            KP.INTERNAL.MSTCH.Form1.ActiveForm.Activate();
            WindowState = FormWindowState.Normal;
        }
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. maj 2009 - 13:16 #1
Prøv at skifte dette:

private void showToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
{
  KP.INTERNAL.MSTCH.Form1.ActiveForm.Activate();
  WindowState = FormWindowState.Normal;
}

ud med dette:

private void showToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
{
  KP.INTERNAL.MSTCH.Form1 myForm = new KP.INTERNAL.MSTCH.Form1();
  myForm.Show();
}
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 13:34 #2
Havde faktisk prøvet den mulighed før, hvor det ikke fungerede. Men har lige fundet fejlen og det er på den måde du skriver. Skal have bare glemt at aktivere mine.

private void showToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e) Så det fungere nu. Så en rookie fejl fra min side :p

Men jeg giver dig pointene alligevel :o) Laver du det om til et svar?
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. maj 2009 - 13:49 #3
Her kommer svaret :-)