Avatar billede stop_saltning Nybegynder
25. maj 2009 - 00:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Send til" menuen

Efter at have installeret XPsp3 på min ny computer;... Når jeg højreklikker på en fil eller mappe, og lader musemarkøren pege på: "Send til" ser jeg kun dokumenter, samt de drev der er på computeren, men "ikke" skrivebord, postmodtager, Skype, zip. Som forventet var der ingen hjælp at hente i Win hjælp.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2009 - 02:19 #1
Ved ikke om du kan bruge dette: http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no79
Avatar billede stop_saltning Nybegynder
26. maj 2009 - 11:20 #2
Tak for oplysningen. Har arbejdet med de muligheder som linken gav, men desværre uden resultat.
Det er som om der skal ligge en mappe et eller anden sted med navnet: "sendto" som gemmer de mapper/filer som skal videresendes? ifg. andre oplysninger. Men på min gl. XP og "bærbar vista" hvor "Sen to / send til" fungere, er mappen "sendto" heller ikke at finde... mystisk
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2009 - 12:30 #3
Du skal slå "visning af skjulte filer og mapper" til, for at se mappen:
Åbn en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Prik i "Vis skjulte filer og mapper"

Nu kan du browse frem til mappen SendTo.
I XP ligger den her: C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\SendTo
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2009 - 12:31 #4
Ps: Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede stop_saltning Nybegynder
26. maj 2009 - 13:24 #5
OK.. Det må jeg huske.(jeg er ikke ordets mand)
Jeg har fjernet "skjult" under mappeindstillinger, det er jo ikke nok under "egenskaber" må jeg erfare.
Stien ser sådanne ud: "C:\Documents and Settings\Default User\SendTo" Og der står lige præcist det jeg mangler: "skrivebord, postmodtager, zip" dog ikke Skype. Men nu har jeg da et udgangspunkt for at komme videre.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2009 - 15:02 #6
Så koiperer du bare dem du mangler fra "C:\Documents and Settings\Default User\SendTo" til "C:\Documents and Settings\*Dit brugernavn*\SendTo"
Herefter opretter du en ny genvej til Skype i mappen, så skulle alt være på plads igen.  :-)
Avatar billede stop_saltning Nybegynder
27. maj 2009 - 11:15 #7
Så er sagen klaret.
Årsag: "SendTo" lå i den forkerte mappe: "Default User" Efter at have flyttet "SendTo" over i mappen med mit brugernavn, som jeg fandt i Word under systemoplysninger var sagen BØF.(Måtte også erfare at navnet under brugerkonto ikke er det samme - ja det kære barn har mange navne) Mange tak for hjælpen.
Mvh. Anders
Avatar billede vejmand Juniormester
27. maj 2009 - 11:26 #8
Velbekomme, du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)