Avatar billede MCNG Nybegynder
24. maj 2009 - 21:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Får sort skærm når jeg skal ind på computer

Hey min ven har et problem, det er fordi hele hans computer gik i stå, også holdt han sluk knappen inde også slukkede den men da han skulle tænde den så stod der start i `fejlsikret tilstand(anbefales)`
Og den anden stor der `start windows normalt`
Og det er ligemeget hvilken en jeg trykker på så går den sort altså den slukker ikke men vi får bare en sort skærm, så sker der ikke noget :-)
Avatar billede ianp Nybegynder
24. maj 2009 - 21:49 #1
a. start somputeren i fejlsikret tilstand og lave en systemgenoprettelse fra et tidligere tidspunkt.

b. (hvis i slet ikke kan komme ind) Start computeren med Windows cd i og kør opstart herfra, vælge at lade Windows reparere "nuværende installation".
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2009 - 21:53 #2
Prøv at køre en "chkdsk /r /p" fra XP-skiven www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede MCNG Nybegynder
24. maj 2009 - 22:09 #3
Har ikke nogen windows cd.
Så tænkte jeg på at DL www.helgec.dk/unik.iso også brænde det på en dvd skive med Nero også efter put det i computeren også efter tryk på reparere(nuværende installation)
Kan man gøre sådan? eller forstår jeg ikke noget ??
Avatar billede MCNG Nybegynder
24. maj 2009 - 22:10 #4
Har windows vista og det er en bærbar :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 14:50 #5
Du kan godt bruge www.helgec.dk/unik.iso til at køre en gang "chkdsk"
Avatar billede MCNG Nybegynder
25. maj 2009 - 18:15 #6
Ej det må i undskylde, det er fordi min ven som havde problemet, har sendt sin computer til reparation og det vil komme til at koste 700 kr.
Nu behøver han ikke min hjælp mere, så undskyld for at i brugte tid på at hjælpe mig og mange tak for hjælpen ;-)
Avatar billede MCNG Nybegynder
16. maj 2010 - 11:21 #7
Stoppet