Avatar billede noex Nybegynder
24. maj 2009 - 19:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg fat i den numeriske værdi af timer og minutter?

Jeg står med en celle, A1, hvori værdien er timer og minutter. En værdi i A1 kunne f.eks. være:

25 t 30 min

Cellen har formatet: custom [tt]" t "mm" min"

Jeg ønsker i en anden celle, B1, at lade timer og minutter fra A1 indgå i en beregning. Beregningen skal være:

50.000 kr. / indholdet af A1

Dvs. at jeg i formlen i B1 på en eller anden måde skal have de 25 timer og 30 minutter lavet om til den numeriske værdi: 25,5. Hvordan går jeg det?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. maj 2009 - 19:30 #1
Hvad står der i formel-linien, når du står i A1?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. maj 2009 - 20:02 #2
Prøv med denne: =50000/(A1*24)
Avatar billede korup Nybegynder
24. maj 2009 - 20:26 #3
Hvad med denne?

=TIME(A2)+ MINUT(A2)/6*10/100

23 t 30 min =    23,50

/Korup
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2009 - 19:41 #4
Var der noget du kunne bruge?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2009 - 21:48 #5
Var der noget du kunne bruge???
Avatar billede noex Nybegynder
04. april 2011 - 08:37 #6
Tak
Avatar billede vejmand Juniormester
04. april 2011 - 09:29 #7
Hmmm, kunne du ikke bruge noget af det vi foreslog???
Avatar billede noex Nybegynder
04. april 2011 - 09:31 #8
Jo, men der var ingen point at uddele, da I havde oprettet kommentarer i stedet for svar...
Avatar billede vejmand Juniormester
04. april 2011 - 09:47 #9
Det normale er at spørger ber om svar fra hjælperen, når problemet er løst. Vi kan jo ikke vide hvilken løsning du brugte.
Jeg havde jo spurgt 2 gange om der var noget du kunne bruge.....
Avatar billede noex Nybegynder
04. april 2011 - 11:33 #10
Tak for din kommentar.

Beklager hvis jeg har gjort noget forkert. Det var ikke min hensigt. Jeg bruger eksperten.dk tilpas sjældent til, at jeg altid er i tvivl om, hvordan man gør... ;-)

Det undrede mig engang, at folk ofte ikke skrev et svar men blot en kommentar trods det faktum, at de skrev et svar... jeg erfarede, at nogle blot skriver en kommentar, da de ikke er interesserede i pointene.

Jeg har derfor lagret det sådan, at jeg "nøjes" med at give point, når der kommer svar. Senest har jeg erfaret, at det anses for god stil, at man som spørgsmålsstiller selv lukker spørgsmålet ved selv at besvare, hvis der ikke kommer svar på noget tidspunkt.

Dette er jeg først blevet bekendt med i dag, hvorefter jeg har besvaret en bunke spørgsmål, som havde havde stående som åbne.

Endnu en gang beklager jeg, hvis jeg har haft en krænkende adfærd. Det var ikke min hensigt. Lad mig vide, hvis der er noget, som jeg kan gøre.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. april 2011 - 12:27 #11
Det er ok, fremover bør du du be om svar fra dem du mener fortjener point.  :-)
Avatar billede noex Nybegynder
04. april 2011 - 13:31 #12
OK, tak!. Hvad skyldes det, at du i nærværende tråd ikke oprettede dit indlæg 24. maj 2009 kl. 20:02:08 som svar men i stedet som kommentar? Spørger blot for at forstå, da jeg læser indlægget som et reelt svar fremfor en kommentar...
Avatar billede vejmand Juniormester
04. april 2011 - 13:48 #13
Hvis jeg ikke er 100% sikker på min løsning er det som spørger efterlyser, så sender jeg som kommentar.
Man bliver ofte beskyldt for at ville "stjæle" point, hvis man sender som svar, og det så viser sig ikke at være løsningen alligevel.
Avatar billede noex Nybegynder
04. april 2011 - 13:55 #14
Aha, interessant... tak for den indsigt. Kan hermed bedre forstå din vinkel ;-) Jeg plejer kun at stille spørgsmål, så jeg har med udgangspunkt i eget begrænsede paradigme undret mig ;-)