Avatar billede MCNG Nybegynder
21. maj 2009 - 23:55 Der er 5 kommentarer

Langsom Bærbar

Hey jeg håber i kan hjælpe mig .
Det er fordi min bærbar den larmer og er meget varm og er langsom, så jeg vil spørge om i ved hvorfor, og hvordan jeg kan få den til at blive bedre ??
Avatar billede mchlbk Praktikant
22. maj 2009 - 01:18 #1
Larmen skyldes at blæseren knokler for at køle den ned.

Start med at åbne den og gøre den grundigt ren indvendig. Sørg for at der ikke sidder noget i lufthullerne. Når du bruger den må hullerne ikke være blokeret, så kan den ikke komme af med varmen.

Kør Ccleaner. Lad programmet rydde op alt det kan og brug det også til at afinstallere software du ikke bruger alligevel. Ligeledes kan du med Ccleaner forhindre opstart af forskellige programmer, så systemressourcer frigives.

Dokumenter, billeder, musik mv. som du ikke bruger kan du med fordel zippe med 7zip, så frigives der meget plads.

Kør derefter en defragmentering med Defraggler. Når den er kørt går du ind i Action>Advanced>Defrag Freespace (allow fragmentation) og kører den også.

Overvej at montere ekstra ram - det er den klart bedste måde at speede computeren op på.

Du kan også overveje om din computer er inficeret af malware af en slags. Denne guide hjælper med at fjerne den slags: http://www.eksperten.dk/guide/1232
22. maj 2009 - 06:29 #2
(Nok ikke lige den smarteste kategori: http://www.eksperten.dk/spm/E-loesninger/Generelt/ ?)
Avatar billede MCNG Nybegynder
31. maj 2009 - 20:43 #3
Kan det ikke også være fordi jeg har mange ting i min processor ??
Avatar billede MCNG Nybegynder
31. maj 2009 - 20:45 #4
Det hjalp ikke så meget da jeg gjorde det mchibk og karise_larry det var en fejl det må du undskylde
Avatar billede MCNG Nybegynder
16. maj 2010 - 11:23 #5
mchibk vil du være venlig og skrive et svar. Det hjalp da jeg afinstallert de software jeg ikke brugte.