Avatar billede dehdar Nybegynder
21. maj 2009 - 10:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

WPF spørgsmål - kald mellem vinduer

Hej,

Jeg har et vindue i WPF, hvorfra man kan åbne et child vindue (pop-up). Inde i child vinduet vil jeg gerne kunne lave et kald til Parent vinduet. Er det muligt? Hvis ja, hvordan? :)
Avatar billede sirius Nybegynder
21. maj 2009 - 17:31 #1
ja det er det :-)

Der er forskellige måder at løse det på. Den nemmeste løsning er hvis child vinduet har en reference til hovedvinduet. Det kan du gøre ved at childvinduets constructor tager et parameter med reference til hovedvinduet, du kan så gemme denne reference i en lokal variabel og kalde metoder på hovedvinduet når du ønsker det.
Avatar billede windcape Praktikant
22. maj 2009 - 15:23 #2
Avatar billede dehdar Nybegynder
24. maj 2009 - 23:27 #3
Tak for begge svar. Jeg har brugt en dispatcher i stedet. Smid et svar, så deler vi points.

Jeg beklager den sene tilbagemelding.
Avatar billede sirius Nybegynder
25. maj 2009 - 16:15 #4
svar
Avatar billede windcape Praktikant
26. maj 2009 - 18:55 #5
meow?