Avatar billede chr.kj Nybegynder
20. maj 2009 - 08:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bør denne entitet splittes op?

Jeg har en entitet som beskriver et ophold. I min OPHOLD entitet har jeg attributterne: Værelse, Værelsenr (som er nøglen), Pris, periode og Faktura_til.

fra miin GÆST entitet har jeg en total deltagende booking relation til min OPHOLD entitet da et ophold ikke kan være i databasen uden en gæst. Mit spørgsmål går så ud på om det ville være mest hensigtsmæssigt at fjerne Værelse og værelsenr og sætte det i egen entitet da et værelse jo vil være i databasen selvom et ophold ikke er booket, eller om det er fint nok som det er gjort nu?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2009 - 15:16 #1
Jeg ville helt klart skelne skarpt mellem vaerelse og ophold.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
24. maj 2009 - 14:39 #2
Tak for svaret.. Underligt at jeg ikke har modtaget en mail om din kommentar?

Anyways.. Jeg har valgt at ændre navngivningen på entiteten til VÆRELSE som indeholder samme attributter og derved er det vel ikke længere nødvendigt splitte attributterne ud til en ny entitet eller hvad?

Smid lige et svar arne_v og tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 15:43 #3
Eksperten.dk har haft et lille email problem de sidste 4 dage.

Jo - jeg mener stadig at du skal have både værelse og ophold entiteter.

Og et svar.