Avatar billede phs1 Nybegynder
19. maj 2009 - 19:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Indstallering af Microsoft office 2007 for student and home

Har købt Microsoft office 2007 for student and home, hvortil der er tilknyttet 3 licenser. Skal disse 3 indstallerings licenser ligge på husstandens computere, ell. kan disse 3 licenser  evt. deles med 3 venner??
Har fået forskellige svar,- derfor spørger jeg herinde.

På forhånd tak.
phs1
Avatar billede be_nice Juniormester
19. maj 2009 - 20:18 #1
Ifølge licensen der medfølger, må du installere på 3 pc'er i husstanden - og da man må formode at du ikke ejer dine venners pc'er, hører disse ikke til husstanden, hvorfor det ikke vil være lovligt at dele din licens med andre.
Vær også opmærksom på at der er individuelle regler for licenser alt efter hvilken version du køber (retail, oem)
/Be_Nice
Avatar billede mfp18 Nybegynder
19. maj 2009 - 21:34 #2
Jeg har selv den samme pakke og der har vores søn som ikke bor hjemme fået den ene licens mens jeg har den anden og min kone den 3 så der er ingen problemer i det
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. maj 2009 - 22:19 #3
Sådan svarer Microsoft på et spørgsmål:
"Do I need to have a student in my household in order to qualify to purchase and use Office Home and Student 2007?

No."

>>mfp18>> Hvis din søn er udeboende, og har selvstændig husførelse og egen økonomi, så er din løsning næppe i overensstemmelse med licensbetingelserne.
Hvis det er sådan, så vil han vil ikke kunne siges, at være tilhørende din husholdning.

/ptj_11
Avatar billede mfp18 Nybegynder
19. maj 2009 - 23:01 #4
Du kan installere den på 3 computere der er ingen der siger det skal være i samme hus jeg har faktisk spurgt microsoft og de siger det er lovligt så der er ingen problemer jeg ved min nabo gør det samme og han ville ikke gøre det hvis det ikke var tilladt han er ærligheden selv
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. maj 2009 - 23:07 #5
Hvis Microsoft selv siger det, så må det passe. Så skulle de måske overveje, at ændre deres tekst i licensaftalen, og simpelthen fjerne ordet "Household".
Hilsen
Ptj_11
Avatar billede be_nice Juniormester
20. maj 2009 - 05:37 #6
Uanset med hvilke "gode" briller man læser licensaftalen, så kan man ikke finde anledning til at tolke "venner" som en del af husstanden!
Og med de normale fremgangsmåder Microsoft har, tvivler jeg på at de pludselig skulle gå på kompromis med deres egne licensregler - det skulle da så være første gang jeg hører om det!
Jeg ville nok sikre mig ved at spørge Microsoft igennem en officiel partner - men det er jo op til dig (jeg tror bare ikke at det er en gangbar vej du vil gå)
/Be_Nice