Avatar billede crazynight Nybegynder
08. juli 2001 - 17:45 Der er 39 kommentarer og
4 løsninger

TAGER GRAFIKEREN OS VED NÆSEN???

Prøv lige at check http://www.crazynight.dk/pengene_vaerd.jpg og fortæl mig :

HVOR MANGE TIMER ER DET RIMELIGT FOR EN SEMIPROF. GRAFIKER AT BRUGE PÅ DETTE LAYOUT?

Vi har nemlig netop fået regningen fra designeren og UDEN at nævne navne eller beløb, vil jeg gerne vide om I mener det vil være rimeligt at tage 2 timer, 4 timer, 12 timer, 30 eller?????? om at løse opgaven.

Opgavebeskrivelsen lød på \"find noget grafisk der kan friske vores nuværende website op\". Der er KUN tale om ideudkast + design i Photoshop. Ikke programmering, logodesign eller farvevalg.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. juli 2001 - 17:48 #1
Umiddelbart vil jeg sige 4-5 timer vil være ok.

NanoQ
Avatar billede negertt Nybegynder
08. juli 2001 - 17:49 #2
Ca. 6 timer
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. juli 2001 - 17:50 #3
Men den er afsindig svær.

Ved sådan en opgave skal man altid aftale en fast pris, inden arbejdet påbegyndes. Timepris aftaler løber nemt løbsk.

NanoQ
Avatar billede nuki Nybegynder
08. juli 2001 - 17:52 #4
Kan vi ikke få prisen af vide
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. juli 2001 - 17:57 #5
topbanner+fotofrise: 2-8 timer.
  fotofrisen fx kan man bruge enorme mængder tid på hvis man prøver at balancere og afstemme billedne og deres placering op imod hinanden.
  skaffede i alt billedmateriale eller skulle han selv finde/opfinde noget af det?

Grafikeren kan uden besvær forsvare at kræve løn for 25-30 timer. Få altid en fast pris.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. juli 2001 - 17:58 #6
Må give Nanoq ret - det er afsindigt svær.

En nybegynder som mig til f.eks 200kr. i timen skulle måske bruge 5 timer, mens en som Prodic muligvis kunne gøre det på den halve tid, eller mindre.
Det med timebasis er altid lidt svært da pris og varighed ofte er forskellig.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. juli 2001 - 18:01 #7
Skal lige siges at mit ikke er et gæt på antal timer, men en forklaring på hvor forskelligt det kan være.
Vil dog sige at 25-30 timer er lige i overkanten?
Avatar billede superib Nybegynder
08. juli 2001 - 18:17 #8
Det kommer jo også an på om designeren har været fokuseret fra starten af, og vidst hvordan det skulle se ud... eller om han har været 2-3 designs igennem før han kom frem til det rigtige...
Avatar billede nicki Nybegynder
08. juli 2001 - 18:29 #9
Jeg lytter lige med.
Avatar billede crazynight Nybegynder
08. juli 2001 - 18:32 #10
Lidt svar :

1) Prisen pr. time var aftalt til 200 kr.
2) Vi skaffede alle billeder pånær de to piger der er i overskriften.
3) Dette er meget tæt ¨på det \"oprindelige\" designudkast og der har derfor ikke været tale om hverken 2, 3 eller flere designs
4) Opgaven udsprang af nogle tidligere designs han NETOP havde lavet for os til trykte brochurer. Derfor var overordnet stil og farvevalg på forhånd givet

Jeg kan også tilføje at årsagen til spørgsmålet er at designeren forlanger at aregne for 3-4 gange så lang tid (her efter det er lavet) som jeg (som ikke er voldsom dygtig grafiker) mener jeg kunne have lavet det på selv. Jeg agter at betale \"hver sit\", men vil dog helst undgå at blive snydt.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. juli 2001 - 18:34 #11
lytter
Avatar billede jonaskn Nybegynder
08. juli 2001 - 18:34 #12
lytter
Avatar billede crazynight Nybegynder
08. juli 2001 - 18:35 #13
Sidste ting : vi er jævnt tilfredse med designet og den tidligere nævnte opgave dette udsprang af (design til brochurer) blev også løst meget, meget godt og afrenget rimeligt.
Avatar billede nicki Nybegynder
08. juli 2001 - 18:35 #14
Har et måske \"dumt\" spørgsmål men hvor gammel er denne \"grafiker\".
Avatar billede crazynight Nybegynder
08. juli 2001 - 18:38 #15
Jeg TROR han er 26-27
Avatar billede nicki Nybegynder
08. juli 2001 - 18:39 #16
Ok ville bare høre om det var en \"knægt\"
Avatar billede crazynight Nybegynder
08. juli 2001 - 18:45 #17
Nej, nej, ingen \"knægte\" her, hvis du tænker \"knægt\" som i \"en eller anden fætter Niels der lige har fået en kopi af Photoshop\" :-)

Nej, gutten laver meget grafik til alt mulig og er efter min mening skide dygtig. Jeg er som sagt også blot ude efter at få en vurdering af hvor lang tid I ville bruge på at lave designet.

Jeg synes nemlig ikke der rigtigt er noget i det der gør det svært. Fritlægning af de to piger, en sjov overskrift og logoet svagt i baggrunden.

Eks. mener han at have brugt 1½ time alene på at lave \"filmstriben\" med de mange små billeder. Alle billederne fik han tilsendt af os og det skulle (efter min mening) ikke tage 1½ time at gøre s/h og skalere ned så de ligger i en stribe som den I kan se. Eller?????
Avatar billede nicki Nybegynder
08. juli 2001 - 18:48 #18
Tjo altså jeg tror nu godt du kan bilde mig ind at han har brugt 1½ på det. OK det er måske lidt i overkanten men så heller ikke mere... efter min mening
Avatar billede nicki Nybegynder
08. juli 2001 - 18:49 #19
når jeg siger \"på det\" mener jeg selvfølgelig filmstriben....
Avatar billede nicki Nybegynder
08. juli 2001 - 18:51 #20
kigger ind senere
Avatar billede superib Nybegynder
08. juli 2001 - 18:55 #21
Du skriver at du kan lave det selv... Prøv!!
Det vil give dig en ide om hvad der egentlig ligger i det... Det kan være at der er en eller anden lille ting som er vildt svært at lave, eller enormt tidskrævende...
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. juli 2001 - 18:57 #22
superib >> Hvem snakker du til?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. juli 2001 - 19:07 #23
helt udenfor emnet: crazynight >> Var dette en for jer at tage op?
http://www.eksperten.dk/spm/86718
Avatar billede crazynight Nybegynder
08. juli 2001 - 19:50 #24
Jacoba> He, tak for tippet - vi har faktisk haft kunder, der har forespurgt på ballonflyvning, men det koster vist en \"krig\" :-)
Avatar billede superib Nybegynder
08. juli 2001 - 22:03 #25
tommyf > Til crazynight selvfølgelig...
Avatar billede Trine Nybegynder
08. juli 2001 - 22:09 #26
Overskriften (den buede) kan laves på 5 minutter i Photoshop 6. Filmstrimlen ville jeg kunne lave på 40 minutter, idet den er gentaget 3 gange. Fritlægning af de to duller, kan ikke tage meget mere end 30 minutter. De to menuboxe med afrundede hjørner tager ikke mere end 2 minutter at lave...

Men alt i alt. Det er jo svært for os at se, hvor lang tid dette design måtte tage. For han gør jo nok som alle andre, skitser det op på et stykke papir til han har et tilfredsstillende resultat, og det kan jo godt tage fra 1-3 timer.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, hvilket jeg selvfølgelig regner med at du ønsker, så tror jeg ikke der er brugt over 5 timer på det hele. Ikke hvis han er så proff. som du giver udtryk for, at han er.

Men til en anden gang, så aftal en fast pris med grafikeren...bare et fif :-)

Egentlig synes jeg ikke om, at menuen står der hvor den gør.

Det var mine udtalelser.

Trine / Misskat
Avatar billede tjaz Nybegynder
08. juli 2001 - 23:22 #27
enig med misskat :)
Avatar billede egede Nybegynder
08. juli 2001 - 23:32 #28
Også enig med misskat, men jeg kan kun se at filmstrimlen er gentaget to gange :)
Avatar billede prodic Mester
09. juli 2001 - 12:29 #29
Problemet ligger ikke i hvor lang tid det ville tage at lave, men at få ideen til siden.
I kommer ikke med de store ideer selv, derfor kan han/hun/grafikeren have brugt mange timer på udkast/tegninger og alt det kedelige.

At lave en kopi af siden, ville ikke tage lang tid, når nu forarbejdet er gjort.
Avatar billede crazynight Nybegynder
09. juli 2001 - 14:17 #30
Prodic -> Nu ved du vel ikke noget som helst konkret om at vi ikke skulle være kommet med \"de store ideer selv\"????

Som jeg skriver. Grafikeren havde netop lavet layout til vores brochurer og dette skulle \"blot\" overføres til websitet.
Avatar billede prodic Mester
09. juli 2001 - 14:20 #31
\"Opgavebeskrivelsen lød på \"find noget grafisk der kan friske vores nuværende website op\".\"

Nej okay, jeg læste måske ovenstående forkert.
Avatar billede toxic Nybegynder
10. juli 2001 - 20:12 #32
Hmm jeg synes en uge vil være rimelig, hvis han arbejder i et webdesign firma, hvordan man først går igennem en rækker punkter mål grupper, design valg osv. En uge på 37 er vel meget normal, og det synes jeg ikke man kan prokkee sig over, alt for mange webdesigner tager en alt for lav pris efter min mening.
Avatar billede toxic Nybegynder
10. juli 2001 - 20:13 #33
Dette deisgn var jeg cirka en uge om at lave

http://www.teamcs.dk/stripper/index.php
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. juli 2001 - 22:34 #34
toxic>> der er enormt meget plads i bunden af skærmen.
Avatar billede toxic Nybegynder
12. juli 2001 - 13:06 #35
Den er stadig kun i beta stadiet.
Avatar billede crazynight Nybegynder
12. juli 2001 - 13:16 #36
Jeg synes GODT nok hun ser snedig ud, hende den fliiinke dame på stolen.

Ved nogen hvilken træsort stolen er lavet af og om hun følger med ved køb? Kan den males?
Avatar billede husi Nybegynder
16. juli 2001 - 16:17 #37
Max. 4 timer for det!

Så fedt er det heller ik!
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. juli 2001 - 16:24 #38
husi >> Ja, men hvor mange forsøg skal der til for at lave det? Det bliver sjældent lavet tilfredsstillende i 1. forsøg :o)
Avatar billede toxic Nybegynder
16. juli 2001 - 18:20 #39
==>Husi
Hvis du mener det jeg har taget tager kun 4 timer, så synes du skulle prøve at lave et lignende design og sende mig psd filen.
http://www.teamcs.dk/stripper/index.php
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juli 2001 - 18:24 #40
?  er vi ved at komme lidt væk fra emnet ?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
19. august 2001 - 00:24 #41
Måske man skulle aftale en pris i forvejen og ikke blive ved med at kører på
( forlange meget mere en aftalen var og blive ved med at forlange rettelser, tiden går og man får ikke en skid for det ) og selvfølig når man som du er profesionel og sikkert ikke vil af med dine produkter til under prisen, hvorfor skulle andre så ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2001 - 11:58 #42
Der er en gammel historie fra Kina.
En berømt kunstner får besøg af en højtstående adelsmand. Og adelsmanden bestiller et billede af en kat. (og betaler en masse penge)
Så går der et år. Adelsmanden senden en tjener for at sørge hvor faen det billede bliver af. \"Desværre. ikke endnu\" siger kunstneren.
Et til år. Nyt bud bliver sende. \"ikke endnu\"
Endnu et år. Adelsmanden tager selv afsted. Ultimatum: \"Inden en uge, ellers lader jeg dig halshugge!\".
Kunstnere lægger st stulle papir på tegnebordet. tager en pensel, tegner og 30 sekunder efter rækker han adelmanden et billede.
Mer end et billede. En vision. Selve kattens væsen destilleret og bragt frem så man hører, ser og følger katten i den færden og laden. Overvældende. Gribende. Pragtfuldt!
Adelsmanden spørger: \"Jamen hvis du kan gøre det, hvorfor lod du mig så vente i 3 år\".
Kunstneren svare ikke, går blot hen og åbner se skabsdør. Og ud vælter der flere tusinde billeder af katte.

mvh JakobA
Avatar billede superib Nybegynder
14. september 2001 - 16:52 #43
Hvad med at få uddelt nogle point??