Avatar billede lalledk Nybegynder
13. maj 2009 - 20:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hardwarekrav til PC-spil

Hej

Jeg overvejer lidt at investere i PC-spillet Left 4 Dead. Der står på Steams hjemmeside, at kravene er:

System Requirements

      Minimum:
          o Supported OS: Microsoft Windows XP / Vista / Vista64
          o Processor: Pentium 4 3.0GHz
          o Memory: 1 GB
          o Graphics: 128 MB, Shader model 2.0, ATI 9600, NVidia 6600 or better
          o Hard Drive: At least 7.5 GB of free space
          o Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card

      Recommended:
          o Supported OS: Microsoft Windows XP / Vista / Vista64
          o Processor: Intel core 2 duo 2.4GHz
          o Memory: 1 GB
          o Graphics: Shader model 3.0, NVidia 7600, ATI X1600 or better

Jeg har en HP bærbar med disse specifikationer:

Mainboard :    HP 30FD
Chipset :    AMD 780
Processor :    AMD Turion X2 Ultra ZM 84 @ 2300 MHz
Physical Memory :    4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Video Card :    ATI Mobility Radeon HD 3650
Hard Disk :    TOSHIBA (400 GB)
DVD-Rom Drive :    HL-DT-ST DVDRAM GSA-T50L ATA Device
DVD-Rom Drive :    ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
Monitor Type :    LGPhilipsLCD  - 17 inches
Operating System :    Windows Vista (TM) Home Premium Home Edition 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX :    Version 10.00
Windows Performance Index :    5.0

Jeg har desværre ikke mulighed for at downloade en demo og teste det, da der ikke findes nogen.

Jeg har desværre ikke selv så meget forstand på, hvad de forskellige specifikationer betyder, så I kan måske fortælle mig, om det er muligt for mig at køre spillet på min bærbar? =)

Der er 100 point til bedste svar.

På forhånd tak!

Lalledk
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2009 - 20:57 #1
Du kan undersøge det forholdsvis nemt :)

Klik på nedenstående link, fin spillet : Left 4 Dead
i dropdown menu - klik på Can I run it.
Sig ja til at installere et lille ativex program.
Du skal have et PASS i Minimum og allerhelst i recommended
Hvis der er noget den ikke kan opfylde, så kan det evt. være en grafikkort driver der skal opdateres.
Det er straks værrer hvis dit grafikkort ikke kan trække det - det kan nemlig ikke udskiftes til et bedre.

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Avatar billede lalledk Nybegynder
13. maj 2009 - 21:02 #2
Der står: "You Have: undefined" ud for alle de forskellige hardware. Jeg har sagt installeret activex-programmet og tilladt det i  Windows.
Avatar billede lalledk Nybegynder
13. maj 2009 - 21:07 #3
Der findes måske andre sider af samme slags? =)
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2009 - 21:14 #4
Lyder mærkeligt at du blot får Undefined

Når du har klikket på Can I run It, skriver den så ikke at den analysere og derefter kommer der 2 faneblad frem - 1 med minimum og 1 med recommended.?
Avatar billede lalledk Nybegynder
13. maj 2009 - 21:16 #5
Jo, det ser ud til, at den kører som den skal, og så står både Minimum og recommended som "Unknown". hmm
Avatar billede lalledk Nybegynder
13. maj 2009 - 21:17 #6
Eksempel:
    CPU
Minimum: Pentium 4
You Have: undefined
        FYI: Could not determine your exact CPU, so look at all the other requirements listed to see if you can run the product.
    CPU Speed
Minimum: 3 GHz
You Have: undefined
        Could not determine your exact CPU Speed, so look at all the other requirements listed to see if you can run the product.
    System RAM
Minimum: 1 GB
You Have: undefined
        Could not determine how much RAM your computer has. You may or may not pass this requirement, so please try and evaluate through another method.
    Operating System
Minimum: Microsoft Windows XP / Vista / Vista64
You Have: undefined
        Could not determine your exact Operating System, so look at all the other requirements listed to see if you can run the product.
    Video Card
Minimum: 128 MB, Shader model 2.0, ATI 9600, NVidia 6600 or better
You Have: undefined
        Could not determine the video card requirement for your computer. Please review the Video Card details below or use another method for your evaluation.
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2009 - 21:36 #7
Umiddelbart vil jeg sige, at den kan køre det, men er IKKE sikker på at den kan kører det i andet end low settings med det grafikkort
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-3650.8839.0.html
Avatar billede lalledk Nybegynder
13. maj 2009 - 21:41 #8
Okay. Det vigtigste for mig er, at det kan gøre flydende. Grafiken betyder ikke så meget. Men du vil regne med, at den kan køre det rimelig fornuftigt på laveste indstilling? =)
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2009 - 21:48 #9
Ja i laveste indstilling, men havde lige overset at din CPU "kun" er på 2300 MHz (2,3Ghz) og den skal have minimum 2,4Ghz i core2 eller X2 - er sikker på at den ikke vil acceptere at du installeret spillet - desværre.
Avatar billede djmaster Nybegynder
16. maj 2009 - 17:52 #10
Jeg kører spillet på en bærbar med et lign. grafikkort (nvidia 8600m gt, du kan sammenligne mit grafikkort med dit på siden som #7 linker til) men med en langsommere CPU Core 2 Duo 1.6 GHz.

Jeg kører spillet i en opløsning på 1280x800 med grafikken sat til medium (dog uden anti aliasing) og det kører flydende (omkring 45 billeder i sekundet så vidt jeg husker)

Så hvis jeg var dig ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved at købe det.

Super sjovt spil i øvrigt :)
Avatar billede lalledk Nybegynder
12. juni 2009 - 17:59 #11
jeg undskylder det lange ventetid på svar :) Vil gerne give jer begge nogle point, men det kræver vel, at I poster et svar? :)
Avatar billede lalledk Nybegynder
12. juni 2009 - 17:59 #12
Spillet er forresten købt, og det kører helt okay i low settings :D
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2009 - 18:03 #13
Tillyke med spillet og hermed et svar.