Avatar billede VengZ Nybegynder
12. maj 2009 - 12:38 Der er 2 kommentarer

Forsvundet harddisk

Hey :)
Ved ikke helt om jeg har placeret spørgsmålet rigtigt... Men prøver her til at starte med ;)
(Og kender forresten intet til computere når der går noget galt. Så bruger sikkert nogle forkerte ord hen ad vejen)

Jeg har en XP maskine der lægger ud med seks høje "klik" hvorefter den kommer frem med "kan ikke finde NTDRL" (Eller noget i den stil).
Har fulgt diverse guides til manuelt at lægge NTDRL ind på comnputeren gennem DOS... Hjalp ikke.
Jeg har prøvet at smide XP cden i for at formatere men der kommer en fejl frem med den ikke kan læse cden.
Spotmau's Powersuit har jeg også prøvet. Den kan slet ikke finde mine drev (På harddisken) når man bruger dens "recover" værktøjer.
Har downloadet Windows 7 RC. Den kan bare heller ikke finde ud af hvor windows i forvejen er installeret og vil derfor have nogle drivere (Som jeg ikke kan få den til at installere).

Hvis jeg selv prøver at finde en driver på harddisken igennem "brows for driver" så kan jeg sagtens se alt hvad der ligger på min computer... Det betyder vel at harddisken stadig fungere men at den ikke selv kan finde den?

Det er forresten en HP Pavilion 7570 hvis det kan hjælpe nogen med at hjælpe mig ;)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. maj 2009 - 12:46 #1
De høje klik kan desværre tyde på at din harddisk er stået af.

Har du evt. mulighed for at tage den ud og prøve den i en anden pc? Det er nok den nemmeste måde at se på om den virker.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
13. maj 2009 - 14:29 #2
de høje klik kan betyde at der er noget galt med harddisken, selvom du kan se indholdet kan der stadig godt være noget galt som foresager de andre fejl du oplever.

har selv lige haft problemer med 2 diske, den ene kan jeg se data'en på, dog kan jeg ikke boote fra den, men har ingen problemer med at læse data'en og lave kopi af det, men der er ingen programmer der vil formatere/partitionere den.