Avatar billede Beach Mester
08. maj 2009 - 02:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google sketchup - Creating Precise Rectangles

Øhh... Sikkert et dumt ? til 3D folket, men jeg er meget grøn (3 dage!) i det sjov her:-)
Når jeg i prog. tegner en rektangel og derefter taster F.eks. 100,100 så skulle prog. jo automatisk ændre det til en kvadrat på 100X100mm (eller de mål jeg nu har valgt).
Men det sker bare kun på den ene led, kan bare ikke få det andet led med.
Hvad hulen gør jeg galt?
Jeg har lagt et lille Eks. her--->
http://freestyle.dk/eksperten/images/gsu.jpg

Håber nogle kan hjælpe mig da det er noget af det vigtigste i mine øjne, at kunne lave en målfast tegning inden man begynder at lege med alt det sjove *S*

//B
Avatar billede kats Nybegynder
08. maj 2009 - 07:58 #1
Du skal bare have et ; mellem tallene
Avatar billede Beach Mester
08. maj 2009 - 13:44 #2
Jammen for hulen da, hvorfor fanden skriver og viser de så at man skal bruge et komma:-(
Nå, men det kan du jo ikke gøre for *S*

Takker for hjælpen

//B
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
21. maj 2009 - 20:32 #3
grunden tror jeg er at i tutorialsne bruger de inches, og de bruger "." som komma, og så er "," jo ledigt til at seperere de to tal, men når du bruger millimeter så bruger man jo "," som komma ;)
Var også lidt pissed i starten xD men man vænner sig hurtigt til det ;)
held og lykke med det geniale program :P
Avatar billede Beach Mester
26. maj 2009 - 01:55 #4
Takker, det kræver lidt hard work når man aldrig har leget med 3D.
Men sådan var det jo også første gang man gik i krig med PhotoShop for måske 14-15 år siden.
Der er stadig lidt problemer med at placere de forskellige elementer i de rigtige plan, men klør på i deres tutorials i håb om at den fiser ind en dag:-)

//B