Avatar billede madsenk Nybegynder
07. maj 2009 - 22:47 Der er 8 kommentarer

Delphi2007 Vista Registry

Hvordan kan man skrive i registry under Vista?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2009 - 01:16 #1
Virker det hvis du kører det som administrator?
Avatar billede madsenk Nybegynder
08. maj 2009 - 13:51 #2
Kun hvis jeg slår brugerkontistyring fra.
Mit program skal skrive i brugernes registry, og jeg kan vel ikke gøre dette uden videre?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
08. maj 2009 - 21:01 #3
Saa er der vist en del programmer, som faar problemer!
Jeg lytter lige med...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 02:48 #4
Virker det ikke med UAC slået til men med "Run as Administartor" ?
Avatar billede madsenk Nybegynder
11. maj 2009 - 16:42 #5
Sandsynligvis, men man kan vel ikke være bekendt at ændre brugerens status for at skrive i registry?
Avatar billede madsenk Nybegynder
14. maj 2009 - 23:39 #6
Har fundet ud af det.

Det kan lade sig gøre at skrive til CURRENT_USER
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 04:24 #7
Det er vel ikke overraskende at kun administrator kun opdatere noget for alle brugere.
Avatar billede madsenk Nybegynder
17. maj 2009 - 10:08 #8
Overraskende - både og.
Hvis man laver såkaldte trial versioner, er det almindeligt at skrive i slutbrugers registry, og det går fint hvis slutbruger kører XP, men det er lidt mere besværligt, hvis han kører Vista. Det kan dog lade sig gøre at skrive i current_user.