Avatar billede area404 Nybegynder
27. april 2009 - 15:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemme CheckListBox i cookie

Hej med jer,

Jeg vil gerne gemme nogle indstillinger fra en checklistbox i en cookie.
Dvs. når jeg trykker på knappen "gem indstillinger" vil min cookie tjekke hvilke items er checked.

Når jeg så næste gang besøger siden vil min cookie blive læst og på forhånd checke de rigtige bokse.

Nogen idéer til hvordan man gør dette?
/Ron.
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. april 2009 - 15:29 #1
Her har du en oversigt over, hvordan man skriver til- og læser fra en cookie:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms178194.aspx

En måde at gøre det på, at at lave et lille xml dokument som indeholder information om hvilken bokse der er checked, og gemme dette i din cookie. Man skal bare huske, at der maks kan gemmes 4096 bytes i en cookie.
Avatar billede area404 Nybegynder
27. april 2009 - 18:44 #2
Yeps, det virker!
Har brugt en for-loop til alle items i listboxen, så kører det bare.
Afgiv svar for point :-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. april 2009 - 22:22 #3
flot

:-)