Avatar billede Dartemis Nybegynder
27. april 2009 - 09:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Compile VS C# program

Hej Eksperter

har prøvet at lave nogle små programmer i Visual Studio C# men kan ikke rigtigt få compilet det så det bliver en exe fil ?

nogle det ved hvordan man gør ??
Avatar billede j3ppah Novice
27. april 2009 - 09:59 #1
Under en af menu'erne er der en knap der hedder publish. Det er den du skal bruge.
Avatar billede Dartemis Nybegynder
27. april 2009 - 10:10 #2
mange tak ! hehe havde faktisk kigget på den men fattede ikke lgie hvad den gjorde :p

der kommer en setup.exe os.. skal jeg bruge den før at køre det eller hvad ?
Avatar billede j3ppah Novice
27. april 2009 - 10:26 #3
Ja, den laver et par filer... fx. setup.exe... Du kan selvfølgelig altid ændre navn osv.

De filer den laver, skal du have liggende et sted, og så bare kører setup.exe, og så skulle den gerne installere det :)...
Avatar billede Dartemis Nybegynder
27. april 2009 - 10:30 #4
cool nok :D mange tak for hjælpen :D:D
Avatar billede j3ppah Novice
27. april 2009 - 10:35 #5
Jamen det var så lidt da
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. april 2009 - 11:05 #6
Du behøver ikke at bruge publish for at få en exe fil. Hver gang du debugger en builder applikationen, blive exefilen gemt i bin\debug folderen.
Avatar billede lasserasch Juniormester
27. april 2009 - 13:01 #7
aaberg_cc --> Jo men forskellen er vel at man får henholdsvis release og debug versionerne ud alt efter hvad man bruger. Og selvom det absolut intet har at sige i netop denne situation, så synes jeg personligt det er forkert at bruge debug versionen som færdigt program.

Men det er selvfølgelig mere et holdningsspørgsmål :-)

Mvh.
Lasse
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. april 2009 - 14:01 #8
Helt enig. Men der er ikke specificeret i spørgsmålet at exe filen skal bruges som det færdige program. Nogle gange kan det være ønskelig at bruge debug filerne, hvis programmet skal køre på en testmaskinem eller lignende, da debug filerne giver bedre fejlmeddelelser.

Min kommentar er bare en tilføjelse, så Dartemis ved at exe-filen ligger i bin\debug mappen. Nu kan han selv bedømme hvad der er bedst at bruge i hans tilfælde.

:-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. april 2009 - 14:02 #9
Men det burde jeg måske have uddybet lidt mere i min første kommentar!